اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آزادسازی ماری جوآنا در کلرادو آمریکا برای درآمد مالیاتی 33.5 میلیون دلاری

مقامات دولتی کلرادو آمریکا برای دستیابی به درآمد 33.5 میلیون دلاری مالیات بر مصرف ماری جوآنا، مصرف آن را در این شهر آزاد کردند اما بیش از 64 درصد از این درآمد محقق نشد.

آزادسازی ماری جوآنا در کلرادو آمریکا برای درآمد مالیاتی 33.5 میلیون دلاری

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، پیشتر مقامات کلرادوی آمریکا، با هدف دستیابی به میلیون‌ها دلار درآمد مالیاتی از فروش ماری جوآنای تفریحی به ساکنین این شهر، مصرف آن را از نظر قانونی در این شهر بلا مانع اعلام کردند.

مقامات کلرادو با پیش بینی روی آوردن افراد به مبادی قانونی برای تهیه ماری جوآنا،  مالیاتی معادل 33.5 میلیون دلار را از محل فروش قانونی ماری جوآنا تخمین زده بودند.

بر اساس آمارهای اعلام شده به دلایل مختلف تنها 12 میلیون دلار از این درآمد برای کلرادو محقق شده است و بیش از 64 درصد از این درآمد مورد انتظار از دست رفته است.

از جمله دلایل این کاهش درآمد، عدم مراجعه افراد به فروشگاه های مجاز برای خرید ماری جوآنا ست. قیمت ماری جوآنای قانونی به دلیل سهم 27 درصدی مالیات در آن، بسیار بیشتر از ماری جوآنای موجود در بازار سیاه این شهر است.

از سوی دیگر بسیار از افراد اقدام به پرورش ماری جوآنا در خانه های خود کرده اند. در این شهر هر فرد بالای 21 سال حق پرورش 6 بوته ماری جوآنا برای مصارف شخصی خود دارد.

افراد بیمار که به دلایل پزشکی اقدام به تهیه ماری جوآنا می کنند نیز بدلیل ارزان بودن آن بیش از مصرف خود ماری جوآنا دریافت می کنند و سپس مازاد آن را به فروش می رسانند.

هر انس ماری جوآنا در کلرادو 220 دلار به فروش می رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول