اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی:

نجمه خدمتی بر سکوی چهارم مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان ایستاد

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی گفت: نجمه خدمتی در پنجاه و یکمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان گرانادا اسپانیا بر سکوی چهارم ایستاد و تیم ملی کشورمان نایب قهرمان جهان شد.

نجمه خدمتی بر سکوی چهارم مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان ایستاد

محمدرضا نایاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بانوی ملی‌پوش خراسان جنوبی در پنجاه و یکمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان خوش درخشید.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 2 هزار و 25 ورزشکار از 93 کشور جهان برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو در گرانادا اسپانیا از پانزدهم تا بیست و چهارم شهریورماه جاری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در پنجاه و یکمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان، نجمه خدمتی از خراسان جنوبی و فاطمه کرم‌زاده و سولماز نقی‌لو به نمایندگی از کشورمان در ماده 10 متر رشته تفنگ‌بادی با 43 ورزشکار بین‌المللی به رقابت پرداختند.

نایاب یادآور شد: پس از برگزاری دور مقدماتی و رکوردگیری از تیراندازان حاضر در این ماراتن بین‌المللی، چهره فینالیست‌های این رشته مشخص شد که خدمتی با کسب امتیاز 416٫3 و کرم‌زاده با امتیاز 414٫5 و پشت سر گذاشتن رقیبان خود توانستند جواز حضور در فینال این رشته را کسب کرده و مقام دوم تیمی را نیز به نام ایران ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: فینال مسابقات تیراندازی رشته تفنگ 10 متر بادی دختران پنجاه و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان ساعتی قبل به پایان رسید، نجمه خدمتی بر سکوی چهارم و فاطمه کرم‌زاده در رده پنجم جهان ایستادند.

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی گفت: سارا هورنونگ دارنده مدال طلای نانجینگ 2014 از سوئیس بر سکوی نخست جهان قرار گرفت، مارتینا زیویانی از ایتالیا که سابقه حضور در مسابقات اروپایی را دارد، نایب قهرمان شد و سلینا سواتنر دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا 2013 از آلمان در جایگاه سوم قرار گرفت.

نایاب ادامه داد: این نتیجه در حالی رقم خورد که نجمه خدمتی چندی قبل در مسابقات المپیک نوجوانان نیز در مصاف با سارا هورنونگ که مدال طلا را کسب کرده بود در جایگاه چهارمی ایستاد و این نتیجه دوباره در یک رقابت جهانی تکرار شد.

وی یادآور شد: فاطمه کرم‌زاده از ایران، نینا لائورا کروتزر از آلمان، کیم‌جین یونگ از کره جنوبی و میتدن میلس از ایالات متحده توانستند در رده‌های ششم تا هشتم این رشته قرار گیرند.

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش تیمی مسابقات تیراندازی رشته تفنگ 10 متر بادی دختران پنجاه و یکمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان، تیم آلمان به مقام قهرمانی رسید و تیم ملی کشورمان نایب قهرمان شد و سوئیس در مکان سوم قرار گرفت.

نایاب گفت: نجمه خدمتی ملی‌پوش کشورمان از خراسان جنوبی تاکنون عناوین زیادی از جمله کسب مدال نقره و قهرمانی آسیایی کویت، مقام چهارم مسابقات سوئیس و سهمیه المپیک نوجوانان را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/69014/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول