اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

آغاز بازسازی مزار شهدای گمنام در میاندوآب

فرماندار میاندوآب گفت: بهره‌برداری از 212 مزار شهید روستایی و آغاز بازسازی مزار شهدای گمنام در میاندوآب از جمله پروژه‌های مورد افتتاح در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است.

آغاز بازسازی مزار شهدای گمنام در میاندوآب

سیف‌الله مطلبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول هفته دفاع مقدس حدود 18 برنامه کلی مصوب در میاندوآب پیش‌بینی شده و 200 برنامه داخلی ادارات شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عمده برنامه‌های مورد نظر در هفته دفاع مقدس، اعلام کرد: عمده برنامه‌ها شامل رژه حماسی نیروهای مسلح بوده که امروز برگزار شد و شب شعر با موضوع دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی از دیگر برنامه‌ها است.

مطلبی با اشاره به پروژه‌های مورد افتتاح در هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از 212 مزار شهید روستایی و آغاز بازسازی مزار شهدای گمنام در میاندوآب از جمله پروژه‌های مورد افتتاح در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جلوگیری از کمرنگ شدن ارزش‌های دفاع مقدس و زمینه‌سازی برای اهمیت یافتن این ارزش‌ها باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مطلبی با بیان اینکه بازآفرینی فرهنگی ارزش‌های دفاع مقدس از طریق معرفی نمادها و برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌ها باید مدنظر باشد، افزود: باید در زمینه حفظ و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع مقدس اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس در تاریخ و تمدن دینی و ملی ملت ایران ریشه دارد، ادامه داد: ارزش‌های دفاع مقدس همچون مقاومت، ایثار، شهادت‌طلبی و... باید به درستی به ویژه برای نسل جوان تبیین شود.

مطلبی اضافه کرد: باید فعالانه در فرایند اشاعه فرهنگی و ارزش‌های دفاع مقدس وارد عمل شد و در این راستا باید از ابرازهای فرهنگی بهره‌گیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید جنگ را ندیده و نمی‌شناسد که در این راستا باید زمینه برای الگوبرداری ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان فراهم شود و باورپذیر کردن ارزش‌های دفاع مقدس راهبردی برای اشاعه و تعمیق آن است.

فرماندار میاندوآب در پایان تصریح کرد: باید سرمایه‌های عظیم و دستاوردهای دفاع مقدس به درستی تبیین و حفظ و پاسداری شود.

انتهای پیام/61005/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول