اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مسیحیت تبشیری از زوایه‌ای دیگر/۱

چرا حضرت مهدی(عج) را خشونت‌طلب معرفی می‌کنند

طبیعی است که در جنگ رهبران الهی با سرپرستی حضرت مهدی موعود(عج) و یاوری حضرت مسیح(ع) علیه اهل باطل، کشتارهایی نیز اتفاق بیفتد، در این حالت صحیح نیست که بخواهیم تصویر خشنی را از این دو بزرگوار که در اوج رحمت برای نجات بشر آمده‌اند، ارائه کنیم.

چرا حضرت مهدی(عج) را خشونت‌طلب معرفی می‌کنند

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از شبهاتی که کشیشان مسیحی در برنامه‌های رسانه‌ای مطرح می‌کنند و تلاش می‌ورزند تا حضرت مهدی(عج) را یک شخصیت خشن معرفی و چهره خشونت گونه‌ای از ایشان ارائه کنند، این است که می‌گویند وقتی ایشان ظهور می‌کنند، جنگ و قتل در جهان بیشتر می‌شود! آنان به برخی از روایات خاص اسلامی استناد می‌کنند و می‌گویند در زمان ظهور مهدی موعود، کشتارهای جهانی اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی کارشناس ادیان و مذاهب به این شبهه پاسخ می‌گوید.

 

پاسخی که ارائه می‌شود این است که بالاخره جنگ بین حق و باطل همیشگی است. وقتی موعود جهانی ظهور می‌کند، صرف‌نظر از اینکه این موعود جهانی حضرت مهدی(عج) یا حضرت مسیح(ع) است، قطعاً مبارزاتی با اهل باطل خواهند داشت، ما شیعیان معتقدیم در آخر الزمان هم حضرت مسیح(ع) و هم امام مهدی(عج)، هر دو ظهور خواهند کرد.

مسیحیانی که شبهه‌افکنی می‌کنند، گرچه ظهور حضرت مهدی(عج) را باور ندارند، اما آیا آنان که فقط به ظهور حضرت مسیح(ع) معتقدند، خودشان نمی‌گویند که در ظهور مسیح چنین جنگ‌ها و کشتارهایی در همه جهان گسترده خواهد شد؟! آیا در مورد مسیح خودشان معتقدند،‌ نبردی بین حق و باطل نخواهد بود؟! آیا در کتاب مقدسشان مسیح خودش نمی‌گوید که «من آمدم تا آتشی در جهان بیفروزم»(لوقا 12: 49)؟! آیا پس ما باید نتیجه بگیریم که حضرت مسیح(ع) چهره خشنی دارند و شخصیت رئوف و زاهد برای جامعه و مردم نیستند؟! قطعاً چنین نتیجه‌گیری‌ای درست نیست، زیرا اساساً این نوع نگاه، غلط است.

روایاتی که در منابع اسلامی آمده، این است که در آخرالزمان دجال، سفیانی یا شخصیت‌هایی که مسیحیان از آنان با عنوان ضدمسیح یا آنتی‌کریست تعبیر می‌کنند، ظهور خواهند کرد. سپس این اشخاصی که بر باطل هستند، قتل و کشتارهایی زیادی انجام می‌دهد. حضرت مهدی(عج) و حضرت مسیح(ع) نیز دست در دست همدیگر در برابر دجال و این شخصیت‌ها به مبارزه برخواهند خواست.

خب! طبیعی است که در جنگ رهبران الهی جهانی با سرپرستی حضرت مهدی (عج) و یاوری حضرت مسیح(ع) علیه اهل باطل، کشتارهایی نیز اتفاق بیافتد و مخالفین حقیقت که از یاران دجال باشند، کشته شوند. در این حالت صحیح نیست که بخواهیم تصویر خشنی را از حضرت مهدی(عج) و حضرت مسیح(ع) که در اوج رحمت و مهر برای نجات بشر آمده‌اند، ارائه کنیم.

در منابع اسلامی و روایات متواتر آمده است مردی از بنی امیه به نام «سفیانی» خروج می‌کند و در مقابل هر نفر، دو نفر را می‌کشد که فقط زنان باقی می‌مانند. مهدی موعود(عج) در چنین زمانی ظهور می‌کند. نگاه اسلام ناب، چنین نگاهی است. به اسلام نیز اختصاص ندارد. بلکه کتاب مقدس هم بحث کشتار جهانی را آورده است. اصلاً مسیحیان صهیونیسم خشونت مسیح و آرماگدون را از کجا آورده‌اند! مگر تفسیرهای خودساخته‌شان را بر آنچه کتاب مقدسشان گفته است تحمیل نمی‌کنند؟!

سوای این بحث آرماگدون که نظر صهیونیسم افراطی است، در خود عهد جدید بارها ذکر شده که سلسله جنگ‌هایی اتفاق می‌افتد. در انجیل مرقُس فصل 13 عبارات پنجم به بعد آمده است که حواریون نزد مسیح می‌آیند و از آن بزرگوار درخواست می‌کنند که از آخر‌الزمان به ما خبر بدهید، چه زمانی می‌آید؟

«آن‌گاه عیسی در جواب ایشان سخن آغاز کرد که زنهار کسی شما را گمراه نکند! زیرا که بسیاری به نام من آمده، خواهند گفت که، من هستم و بسیاری را گمراه خواهند کرد، اما چون جنگ‌ها و اخبار جنگ‌ها را بشنوید، مضطرب مشوید، زیرا که وقوع این حوادث ضروری است، لیکن انتها هنوز نیست».

پس حضرت مسیح (ع) نیز وقتی از آخر‌الزمان صحبت می‌کند، بحث جنگ‌ها و اخبار جنگ‌ها را می‌گوید و بیان می‌کند که این‌ها وجود دارد و در آخر‌الزمان اتفاق خواهد افتاد، در متی 19: 6 نیز همین داستان تکرار شده است، در روایت ششم می‌گوید: «در اخبار جنگ‌ها خواهید شنید، زینهار مضطرب نشوید، زیرا این‌ها همه لازم است لکن انتها هنوز نیست»، در مرقس 13: 18 هم که باز همین تعابیر آمده و به این گونه جنگ‌ها اشاره شده است.

اکنون مسأله این است اگر به تعبیر شما چون در برخی روایات اسلامی آمده است، در آخر‌الزمان قتل و کشتار زیاد می‌شود، پس حضرت مهدی(ع) که مظهر رحمت الهی است،‌ العیاذ بالله شخصیت نامهربانی است، آیا ما مسلمانان نیز می‌توانیم بگوییم چون در کتاب مقدس همین قتل و کشتارها را حضرت مسیح(ع) برای زمانی که خود در آن ظهور می‌کند پیشگویی کرده است، پس حضرت مسیح(ع) شخصیت نامهربانی است؟! خیر.

چنین استنباط و برداشتی کاملاً غلط بوده و فقط از مسیحیان صهیونیست امکان‌پذیر است که قصد مهدی‌هراسی و اسلام‌ستیزی و نیز تفرقه بین پیروان ادیان توحیدی دارند، زیرا بالاخره ظالمان، ستمگران و اهل باطل، در عالم، کشتارهایی را راه‌اندازی می‌‌کنند. مقابله امام مهدی(عج) و حضرت مسیح(ع) در برابر آن‌ها نیز مسلم است. از سوی دیگر بدیهی است که در این مقابله، در نهایت تعداد زیادی از کسانی که هدایت پذیر نیستند هم کشته ‌می‌شوند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول