اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حنیفی در گفت‌وگو با فارس:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی وظایف نهادهای قرآنی را روشن کند

مدرس و قاری پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به موازی‌کاری دستگاه‌های قرآنی، گفت: دستگاه‌های قرآنی فعالیت‌های یکدیگر را خنثی و مانع ارتقای امور می‌شوند؛ لازم است که شورای توسعه فرهنگ قرآنی وظایف نهادهای قرآنی را روشن کند.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی وظایف نهادهای قرآنی را روشن کند

«علی‌اکبر حنیفی» استاد پیشکسوت قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت اجرایی شدن مطالبات رهبری اظهار داشت: مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای دستگاه‌های قرآنی کشور به عنوان سند بالادستی است و همه افراد باید در جهت تحقق مصوبات گام بردارند.

مطالبات رهبری در شورای توسعه به خوبی پیگیری نشده است

وی با بیان اینکه متأسفانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تاکنون نتوانسته مطالبات رهبری را به خوبی اجرایی سازد، ادامه داد: حمایت و بهره‌گیری از تجربیات فعالان قرآنی نقش مهمی در ارتقای فعالیت‌های قرآنی دارد بر همین اساس مسئولان باید به نظرات نخبگان قرآنی توجه داشته باشند و طرح‌های آنها را عملیاتی کنند.

این قاری پیشکسوت قرآن کریم با اشاره بر لزوم برپایی جلساتی فقط برای استماع قرآن خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر برگزاری جلسات قرآنی به ویژه محافلی جهت استماع قرآن دارند؛ اما متأسفانه مسئولان ما به این امر اهتمام ندارند و تنها برنامه‌هایی که از نظر خودشان نتیجه‌بخش است را اجرایی می‌کنند.

موازی‌کاری دستگاه‌ها مانع پیشرفت در امور قرآنی است

حنیفی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های قرآنی کشور کارآمدی قابل قبولی ندارند، تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی بسیاری وجود دارد که بر روی زمین مانده اما دستگاه‌های قرآنی به انجام آن اهتمامی ندارند؛ از طرف دیگر نیز همواره شاهد موازی‌کاری دستگاه‌‌های قرآنی هستیم در حالی که برای رسیدن به یک هدف می‌توان راهکارهای متنوعی به کار برد تا بتوانیم سلایق مختلف را جذب فعالیت‌های قرآنی کنیم.

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به ضرورت اتحاد دستگاه‌های قرآنی، خاطر نشان کرد: اگر مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی که دستگاه بالادستی هستند، وظایف دستگاه‌های قرآنی را به درستی تبیین و پیگیری کنند، امور قرآنی در کشور رشد قابل توجهی خواهد داشت اما متأسفانه هم‌اکنون دستگاه‌های قرآنی با خنثی‌سازی فعالیت‌های یکدیگر مانع ارتقای فعالیت‌های قرآنی می‌شوند.

دستگاه‌های قرآنی دغدغه تحقق مطالبات قرآنی رهبری را ندارند

حنیفی به عملکرد ضعیف دستگاه‌های قرآنی در تحقق مطالبات رهبری اشاره کرد و گفت: برخی دستگاه‌های قرآنی دغدغه تحقق مطالبات قرآنی رهبری را ندارند البته شاید از انجام برخی فعالیت‌های کارآمد که در راستای تحقق مطالبات رهبری است، حرفی به میان بیاوردند اما متأسفانه در عمل چنین چیزی محقق نمی‌شود.

بودجه قرآنی عادلانه تقسیم شود

وی با بیان اینکه مسئولان باید فرمایشات رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی هر مسئولیتی را بر عهده نهادی خاص بگذاریم و در پایان هر سال نیز دستاوردهای آن و نحوه تحقق مطالبات و برنامه‌ها را بررسی کنیم، می‌توانیم به ارتقای فعالیت‌های قرآنی امیدوار باشیم بنابراین شورای توسعه باید علاوه بر پایش دستگاه‌های قرآنی به برنامه‌ریزی اصولی و تخصیص بودجه مناسب به دستگاه‌های کارآمد نیز اهتمام ورزد.

حنیفی بااشاره به تخصیص بودجه قرآنی، افزود: امیدواریم در سال جاری بودجه در زمان مناسب و بر اساس عملکرد و برنامه‌های کارآمد در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد تا بتوانیم از آن به طور شایسته‌ای بهره بگیریم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول