اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کردستان تاکید کرد

تلاش بیشتر فرماندهان دوران جنگ در راستای معرفی شهدای شاخص کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بر بهره‌گیری از ظرفیت فرماندهان دوران دفاع مقدس برای ماندگاری این حماسه بزرگ تاکید کرد و گفت: فرماندهان دوران جنگ باید در راستای معرفی شهدای شاخص استان تلاش کنند.

تلاش بیشتر فرماندهان دوران جنگ در راستای معرفی شهدای شاخص کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا شرفبیانی ظهر امروز در گردهمایی سراسری فرماندهان دوران دفاع مقدس استان کردستان و تجلیل از 43 فرمانده دوران دفاع مقدس در سنندج از دفاع مقدس به عنوان یکی از دوران‌های تاریخی و پرافتخار ملت ایران و نمادی از مقاومت و ایستادگی این ملت نام برد و اظهار کرد: آزادمردی و مردانگی و وطن‌دوستی ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی به زیباترین شکل نمود پیدا کرده که باید در حفظ و انتقال آن به نسل‌هایی که آن دوران را ندیده‌اند، تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت فرماندهان و رزمندگانی که دوران هشت سال جنگ تحمیلی را با گوشت و استخوان خود لمس کرده و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند برای انتقال ایثارگری‌های این دوران به نسل جوان و نسل‌های آینده امری ضروی است.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، معرفی و شناساندن ایثار و از خودگذشتگی‌های ملت در دوران دفاع مقدس و تهیه سند افتخار آن به دور از هر گونه تحریف برای نسل‌هایی که آن دوران را ندیده‌اند نیازمند بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و منابع به جای مانده از آن دوران است.

شرفبیانی گفت: از آنجایی که دشمنان انقلاب به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس برای جلوگیری از ماندگاری روحیه ایثارگری در این ملت هستند، باید برای جلوگیری از تحقق اهداف شوم دشمنان در این حوزه، واقعیت‌های آن دوران را به نسل‌های آینده انتقال داد.

وی با بیان اینکه با وجود مرزی بودن کردستان و انجام عملیات‌های بزرگ در طول هشت سال جنگ تحمیلی اثر ماندگار از این دوران در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اقدامات خاصی در این راستا در استان انجام و در دست اقدام است و در طول سال گذشته تاکنون بخشی از آثار دفاع مقدس برجسته‌سازی شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، معرفی ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس در کردستان نیازمند تاریخ شفاهی است تا از این طریق این حماسه‌ها به آیندگان منتقل شود.

شرفبیانی به حضور میلیون‌ها نفر در اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی در جنوب و سایر مناطق جنگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در زمینه توسعه اردوهای راهیان نور کردستان نیز هر ساله با رشد خوبی روبه‌رو هستیم.

به گفته وی، روزانه بیش از 200 دانش‌آموز از موزه دفاع مقدس و شهدای گمنام باشگاه افسران در سنندج بازدید می‌کنند و در کنار این مهم نیز شاهد حضور گسترده زائران در مناطق مختلف عملیاتی شهرستان‌های استان هستیم.

در پایان این مراسم از 43 فرمانده دوران دفاع مقدس استان و خانواده‌های شهید محمود امان‌اللهی و رحمانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/79001/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول