اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

حوزه علمیه با علمای برجسته دینی از افتخارات تویسرکان است

امام جمعه تویسرکان گفت: حوزه علمیه با 400 سال سابقه تاریخی و با علمای برجسته دینی از دیگر افتخارات شهرستان تویسرکان دیار 752 شهید است.

حوزه علمیه با علمای برجسته دینی از افتخارات تویسرکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی بعداز ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه کوثر دفاع مقدس را هویت ملت ایران دانست و اظهار کرد: ملت ما با اطاعت محض از ولی خود و گذشت از دنیا به اوج عزت و اقتدار رسیدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) عملاً آیات قرآن کریم را برای ما تفسیر کردند، افزود: امام (ره) با اتکا به قدرت پروردگار و وحدت نیروی مردمی علیه باطل قیام و دست استکبار و استثمارگران را از ایران اسلامی کوتاه کرد.

امام جمعه تویسرکان گفت: دین اسلام با حرکت تعالی بنیان‌گذار انقلاب و حمایت همه جانبه امت ولایی و همیشه در صحنه ایران احیا شد.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیون خون شهدا و ایثار ایثارگران هستیم، خاطر نشان کرد: امروز با رهبری پیامبر گونه امام(ره) و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ما از حکومت الهی برخوردار هستیم.

موحدی در بخش دیگر از سخنانش به برکات ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و غنیمت شمردن این ماه پر فضیلت را به طلاب توصیه کرد و گفت: سعی شود عبادت در این ماه را در برنامه کاری خود داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه از طلاب بیشتر از دیگر اقشار جامعه انتظار دارد، تاکید کرد: برای انسان شدن و طلبه شدن به معنای واقعی از فرصت‌ها استفاده کامل را ببریم.

امام جمعه تویسرکان با تاکید بر اینکه طلبه باید سعی کند با تلاش و همت بالا در مقدمه باقی نماند، بیان کرد: هر چه تقوای طلبه بیشتر، سعادت بیشتری در همه حوزه‌های زندگی فردی و اجتماعی نصیبش می‌شود.

وی با اشاره به سخت‌کوششی طلاب تویسرکان، خاطر نشان کرد: تویسرکان از استعداد خوبی هم از لحاظ نیروی انسانی و از لحاظ سبقه مذهبی برخوردار است.

موحدی گفت: حوزه علمیه با 400 سال سابقه تاریخی با علمای برجسته دینی از دیگر افتخارات شهرستان تویسرکان است.

وی نخستین طلبه روحانی استان را از آن تویسرکانی‌ها دانست و تعداد شهدای روحانی دوران دفاع مقدس شهرستان تویسرکان را 23 شهید اعلام کرد.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه شهید اسماعیل بیاتی نخستین شهید انقلاب تویسرکان به شمار می‌رود، افزود: شهرستان تویسرکان در مجموع 752 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این آب و خاک متدین‌پرور و عالم‌پرور است، خواستار نگاه ویژه مسئولان حوزه علمیه کشور به شهرستان تویسرکان شد و گفت: این توقع را از مسئولان داریم در برنامه‌ریزی‌ها به احترام مقام شهدای روحانی که مظهر تشیع هستند، توجه خاصی به حوزه علمیه تویسرکان شود.

انتهای پیام/89010/ت30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول