اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت‌احوال:

میزان ولادت در کشور 4 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان ثبت‌احوال گفت: میزان زاد و ولد در کشور در نیمه نخست امسال چهار درصد افزایش یافته که این افزایش نشانگر سیر رشد جمعیت در کشور است.

میزان ولادت در کشور 4 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ناظمی اردکانی عصر امروز در جمع مسئولان ثبت‌احوال اردبیل اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی کشور از سوی مقام معظم رهبری با این رشد سه تا چهار درصد پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال به یک وضعیت معقول برسد و یک شیب مناسب رشد جمعیت را در کشور شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه هر سال یک میلیون و 400 هزار نفر تولد در کشور به ثبت می‌رسد که به نسبت سیر منفی گذشته روند رو به رشدی را در این بخش شاهد هستیم، تصریح کرد: امیدواریم شیب افزایشی را در ازدواج و نزولی را در طلاق نیز شاهد باشیم تا بتوانیم یک وضعیت مناسبی را در ثبت وقایع حیاتی در سطح کشور شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان ثبت‌احوال در مورد صدور شناسنامه‌های مکانیزه با هدف به حداقل رساندن برخی اقدامات جعلی و با نیت سوءاستفاده گفت: با شناسنامه‌های مکانیزه دیگر امکان جعل در آنها وجود ندارد و مبتنی بر جدیدترین سیستم‌های ثبت اطلاعات هویتی است.

ناظمی اردکانی راهبرد اتقان اسناد هویتی در صدور شناسنامه‌های مکانیزه و پایگاه‌محور را یادآور شد و افزود: این شناسنامه‌ها غیرقابل جعل بوده و کارت هوشمند ملی که جایگزین کارت ملی فعلی می‌شود نیز غیرقابل جعل بوده و با قابلیت امکان شناسایی در فضای مجازی امکان‌پذیر و میسر است.

وی به اهمیت مسئله جمعیت و سیاست‌های کلی ابلاغ شده در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: جمعیت بالاترین و با ارزش‌ترین مسئله هر کشور است و ما امیدواریم یک حرکت خوبی را در تقویت این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/62001/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول