اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

طرح غربالگری سلامت زنان در اردبیل اجرا شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف، طرح غربالگری سلامت زنان با اولویت زنان کارمند اجرایی و عملیاتی شود.

طرح غربالگری سلامت زنان در اردبیل اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته سلامت بانوان در اردبیل اظهار کرد: آنچه که در سلامتی زنان به عنوان محوریت و کانون خانواده مدنظر است ،رصد و بها دادن به پیشگیری قبل از وقوع بیماری است که امید است با یک اقدام همه‌جانبه و فراگیر ملی در این بخش به انجام برسد.

وی ادامه داد: آمار ارائه شده از سوی برخی از مسئولان که اردبیل رتبه چهارم را در آغاز سرطان زنان دارد صحت نداشته ولی ما به شدت موضوع سلامت زنان را پیگیری کرده و نسبت به ارتقای آن با حساسیت موضوع را دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شایع‌ترین سرطان‌های زنان را سرطان سینه و دهانه رحم اعلام کرد و گفت: آنچه که در این زمینه اسباب نگرانی و ناراحتی را فراهم کرده بی‌توجهی نسبت به شناسایی و درمان به موقع و پیشگیری‌های اولیه است که در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم طرح غربالگری زنان با محوریت پیشگیری از شیوع و درمان به موقع سرطان‌های شایع زنان انجام شود.

پورفرضی ادامه داد: این کار باید از زنان شاغل ادارات و از محل بودجه نهادها و دستگاه‌های دولتی انجام شود تا ضمن ارتقای سلامت زنان به عنوان محور و اساس کارها بتوانیم از برخی نارسایی‌ها جلوگیری کنیم.

این مسئول با اشاره به کارهای تحقیقی و پژوهشی در این حوزه و علل شیوع این بیماری‌ها بیان کرد: ما از نتیجه این تحقیقات و بررسی‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم یک فعالیت پیشگیرانه خوبی را داشته باشیم.

خانه‌نشینی اطبای زن در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مشکل اشتغال تحصیلکردگان به ویژه پزشکان فارغ‌التحصیل زن اشاره کرد و گفت: در حالی که ما در برخی از مناطق محروم و دورافتاده به ظرفیت این پزشکان نیاز داریم اما برخی از دختران تحصیلکرده در گروه پزشکی بعد از فراغت از تحصیل خانه‌نشین شده و رغبتی به طبابتشان نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پورفرضی در پایان سخنان خود افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت این اطبا استفاده کنیم که در این زمینه سعی و تلاش همه‌جانبه بر این است تا پزشکان زن با ایجاد رغبت بیشتر در حوزه فعالیت بتوانند این چرخه شده و از توانمندی بیشتر بهره ‌بگیرند.

انتهای پیام/62007/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول