اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت افتتاح شد

انتقاد از بودجه کم فرهنگ در اتحادیه اروپا/ هدیه‌ نویسندگان به سیاستمداران در نمایشگاه فرانکفورت

یورگن بوس در افتتاحیه شصت و ششمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: فرهنگ تنها سهم کوچکی در بودجه اتحادیه اروپا دارد. به هر حال، به طور خاص در سطح اروپا، ما به ابزارها و سطوحی نیاز داریم که بتوانند به فراهم‌سازی بستری برای ایجاد درک متقابل میان جوامع کمک کند.

انتقاد از بودجه کم فرهنگ در اتحادیه اروپا/ هدیه‌ نویسندگان به سیاستمداران در نمایشگاه فرانکفورت

به گزارش خبرگزاری فارس، شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با سخنرانی «یورگن بوس»، رئیس جشنواره آغاز به کار کرد.

«بوس» در این مراسم گفت: ما همواره شاهد ظهور بحران‌های جدید در سراسر جهان هستیم. همزمان می‌بینیم که حرکت در مسیر عقلانیت رو به عقب است. به نظر می‌رسد، همه جا، جناح‌های درگیر، نمی‌خواهند و یا اینکه توانایی این مسئله ندارند که که دیدگاهایشان را برای دیگران طرح کنند. (رفع سوء تفاهم‌ کنند.)

وی افزود: ولی اکنون حقیقتا زمان آن رسیده که انعطاف عقلانی جدیدی نسبت به یکدیگر اتخاذ کنیم تا شاید بتوانیم بستر احترام به عقاید مختلف را گسترش دهیم.

رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت متذکر شد: صنعت بین‌المللی نشر به عنوان یک بخش تجاری که با سراسر جهان در ارتباط است، همکاری تنگاتنگی با ارتباط عقاید و نظرات مختلف و همچنین انتقال دانش و به طور همزمان ایجاد ارتباط متقابل میان فرهنگ‌ها دارد. کتاب و صنعت نشر یک پدیده جهانی است که در یک شبکه بین‌المللی عمل می‌کند و و برای یک هفته از هر سال نمایشگاه کتاب فرانکفورت به یک پایتخت جهانی تبدیل می‌شود. این همان‌جایی است که معنا خلق می‌شود و به طور همزمان کاری اقتصادی انجام می‌شود.

 

وی عنوان کرد: فرهنگ تنها سهم کوچکی در بودجه اتحادیه اروپا دارد. به هر حال، به طور خاص در سطح اروپا، ما به ابزارها و سطوحی نیاز داریم که بتوانند به فراهم‌سازی بستری برای ایجاد درک متقابل میان جوامع کمک کنند.نمایشگاه کتاب فرانکفورت یکی از چند مکانی است که در آن می‌توان درباره فرهنگ و سیاست‌های فرهنگی در سراسر دنیا وجود دارد به بحث و گفتگو نشست.

یورگن بوس ادامه داد: نویسندگان همیشه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت مخاطبان زیادی را جذب خود می‌کنند. اکنون ما شاهد چگونگی برخورد نسل جدیدی از نویسندگان مسئله سیاست هستیم، نقش‌ها و فعالیت‌هایی که آنها در این عرصه دارند.

بنا بر این گزارش، «یورگن بوس» این سخنرانی را در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت و در حاشیه برنامه‌ جدیدی تحت عنوان «تحت پوشش فرانکفورت» ایراد کرد.

در این برنامه که قرار است از امروز به مدت سه روز به طول انجامد، نویسندگان سرشناس و مطرح جهان و چهره‌های شاخص فرهنگی درباره مسائل سیاسی روز جهان به بحث و گفتگو خواهند نشست و در نهایت نیز چکیده ایده‌ها و تفکرات مطرح شده در این نشست در قالب بسته‌ای تحت عنوان «هدیه‌ای از نویسندگان به سیاستمداران» منتشر خواهد شد.

«بوس» پیش از این نیز ضمن اعلام اهداف این نشست متذکر شده بود که انتظار دارد در پایان این سه روز یکی از سیاسی‌ترین و اجتماعی‌ترین بیانیه‌ها منتشر شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول