اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای تکیه ارمغانخانه زنجان خبر داد

برگزاری مراسم طشت‌گذاری در تکیه تاریخی ارمغانخانه زنجان

رئیس هیئت امنای تکیه ارمغانخانه زنجان از برگزاری مراسم طشت‌گذاری در تکیه تاریخی ارمغانخانه استان خبر داد.

برگزاری مراسم طشت‌گذاری در تکیه تاریخی ارمغانخانه زنجان

سیروس رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت، هر سال به صورت باشکوهی در تکیه ارمغانخانه زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم تعزیه‌خوانی تکیه ارمغانخانه زنجان یکی از مشهورترین تعزیه‌خوانی‌ها است، تصریح کرد: این مراسم تعزیه همه ساله از اول تا 14 محرم برپا می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه تکیه حسینی تاریخی ارمغانخانه از قدیمی‌ترین تکیه‌های شمال غرب کشور است، افزود: قدمت این مراسم 400 ساله بوده و اجرای آن از سال 1389 در میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هر سال استقبال مردم از برگزاری مراسم تعزیه تکیه ارمغانخانه مطلوب است، اضافه کرد: هدف از اجرای این مراسم، احیای فرهنگ عاشورایی و همچنین بزرگداشت ایام شهادت امام حسین (ع) است.

رستمی با اشاره به برگزاری مراسم طشت‌گذاری و اعلان عزای حسینی در تکیه ارمغانخانه زنجان تصریح کرد: امسال این مراسم روز 25 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربیات سال‌های قبل پیش‌بینی می‌شود دو هزار نفر از مردم استان در این مراسم حضور داشته باشند، ادامه داد: علاوه بر خود زنجان در طول ماه محرم، شیعیان و مسلمانان از سایر استان‌ها و شهرها نیز برای حضور در این مراسم در ارمغانخانه حاضر می‌شوند.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغانخانه زنجان با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی در این مراسم تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی محمد بیرقی همراه خواهد بود.

وی مداحان این مراسم را حسین نقیلو و بهزاد حسنی اهری اعلام کرد و گفت: زمان آغاز این مراسم ساعت 21 روز جمعه 25 مهرماه است.

رستمی با اشاره به اطلاع‌رسانی انجام شده در این مورد خاطرنشان کرد: برای آگاهی عموم مردم از این مراسم بنر و پوستر در سطح شهر زنجان و ارمغانخانه نصب شده است.

انتهای پیام/73005/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول