اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور:

انحصار در رسانه‌ها توسط خبرگزاری فارس شکسته شد/ «فارس» یک خبرگزاری مطرح، جامع و تأثیرگذار در کشور و صحنه بین‌المللی است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: انحصار در رسانه‌ها توسط خبرگزاری فارس شکسته شد و این خبرگزاری توانست فضای رقابتی خوبی ایجاد کند.

انحصار در رسانه‌ها توسط خبرگزاری فارس شکسته شد/ «فارس» یک خبرگزاری مطرح، جامع و تأثیرگذار در کشور و صحنه بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، روح‌الله جمعه‌ای که به دعوت مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان، در دفتر این رسانه در مرکز استان سمنان حاضر شده بود، در نشستی صمیمی با مدیر، قائم مقام و کارکنان دفتر این خبرگزاری در استان سمنان، اظهار کرد: رسانه امروز مرجع و پناهگاه عموم مردم است و از این حالت که یک‌طرفه به کار بپردازد و مباحث مرتبط با رسانه یک‌سویه ارائه شود، خارج شده است؛ دلیل این امر نیز این است که تعامل دوسویه بین مخاطبان و عموم مردم و رسانه‌ها در برهه کنونی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: اصحاب جراید زمانی از طبقه و قشر خاص و عمدتاً نیز از روشنفکران جامعه بودند و اگر تاریخ کشورمان بررسی شود، خواهیم دید که بستر اولیه مطبوعات و رسانه‌ها و به نوعی، ساماندهی افکار عمومی را روشنفکران تشکیل می‌دادند؛ اما اینک دیگر چنین وضعیتی وجود ندارد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور اضافه کرد: در برهه کنونی، رسانه‌ها درون افکار مردم نفوذ کرده‌اند و دیگر امکان ندارد فردی را از هر قشر و طبقه‌ای در هر نقطه از پهنه جغرافیایی در نظر بگیریم که خارج از مدار رسانه باشد.

جمعه‌ای با بیان اینکه امروز همه مردم درگیر رسانه‌ها هستند، گفت: عملکرد خبرگزاری فارس به عنوان مولد فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور امروز مورد توجه قرار دارد.

وی تصریح کرد: خبرگزاری فارس در فضایی فعالیت خود را آغاز کرد که رسانه در حالت انحصاری قرار داشت؛ صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی زمانی در کشور به شکل ویژه فعالیت می‌کردند و رسانه قابل توجهی دیگری وجود نداشت تا اینکه خبرگزاری فارس پا به عرصه گذاشت و انحصارها را شکست و کار اجتماعی قابل اعتنایی انجام داد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور افزود: انحصار در رسانه‌ها توسط خبرگزاری فارس شکسته شد و این خبرگزاری در طول سال‌های فعالیت خود توانسته به عنوان بنگاه اطلاع‌رسانی جامع فعالیت خود را ادامه دهد.

جمعه‌ای بیان کرد: خبرگزاری فارس صرفاً به خبررسانی و اطلاع‌رسانی صرف محدود نشد، بلکه به موارد تحلیلی، تبیینی، نظرسنجی، افکارسنجی و حتی جریان‌سازی مثبت در نظام اسلامی و به نفع کشور توجه کرد که این از نقاط قوت و اقدامات قابل توجه خبرگزاری فارس است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری فارس در این مدت توانست با فضای رقابتی که ایجاد کرد و در عین حال، تعامل مطلوبی که با افکار عمومی و نیروهای خبری و اطلاع‌رسانی داشت، به عنوان یک خبرگزاری مطرح، جامع و تأثیرگذار در کشور و صحنه بین‌المللی مورد نظر قرار گیرد و این همه رشد و پیشرفت با توجه به امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی و البته محدودیت‌هایی که با آن روبه‌رو بود، جای تقدیر دارد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور افزود: نیروهای خوب حرفه‌ای و متخصص در حوزه‌های مختلف در خبرگزاری فارس فعال شدند و این، امتیاز فارس نسبت به سایر رسانه‌هاست و دست‌اندرکاران فارس توانستند فعالیت‌های خود را تا حدی گسترش دهند که امروز خود را به عنوان خبرگزاری برتر مطرح کنند.

جمعه‌ای گفت: مهم‌ترین موضوع در کار رسانه‌ای، تأثیرگذاری بر اساس هدف تعریف‌شده است و یکی از نقاط قوت خبرگزاری فارس این است که هدف دارد؛ رسانه یک بنگاه است و چنانچه هدف نداشته باشد، دچار انحراف یا در نهایت فرسایش، سستی و خمودگی می‌شود.

وی تصریح کرد: خبرگزاری فارس در فعالیت‌هایش هدف دارد و تا امروز نیز توانسته به خوبی در راستای رسیدن به اهدافش قدم بردارد و نمره قبولی بگیرد.

مدیر دفتر خبرگزاری فارس استان سمنان نیز در این نشست با تشریح روند فعالیت‌های خبرگزاری فارس استان سمنان، خواستار بهره‌مندی از تجارب ارزشمند رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی شد.

مرتضی مزینانی‌صفابین بیان کرد: خبرگزاری فارس رسانه‌ای پویا و فراگیر بوده که همواره در فعالیت‌هایش در استان سمنان، تلاش کرده تا جانب انصاف و عدالت را رعایت کرده و در راستای پاسداشت آرمان‌های والای انقلاب اسلامی گام بردارد.

انتهای پیام/2249/گ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول