اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان:

45 موقوفه کردستان اختلاف ثبتی دارد / وجود 147 پلاک موقوفه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از وجود 147 پلاک موقوفه در این استان خبر داد و گفت: 45 مورد از این تعداد اختلاف ثبتی دارد.

45 موقوفه کردستان اختلاف ثبتی دارد / وجود 147 پلاک موقوفه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلمان روحی در همایش سه جانبه سازمان‌های ثبت اسناد و املاک، اوقاف و امور خیریه و جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری که ظهر امروز به صورت منطقه‌ای در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: 45 پلاک موقوفه از 147 پلاک موجود در کردستان مشکل ثبتی دارد.

وی شناسایی حفظ موقوفات را از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل اوقاف در استان عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه منابع طبیعی و ثبت املاک و اسناد استان دارد.

به گفته روحی، اداره اوقاف در قالب دستورالعمل کشوری و تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که بسته شده تمام تلاش خود را برای تعامل بیشتر با دستگاه‌ها و ادارات دولتی به منظور شناسایی و احیای موقوفات به کار بسته و خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه به عملکرد اداره حقوقی - ثبتی اوقاف استان به منظور تحقق این اهداف اشاره کرد و افزود: برگزاری 10 جلسه استانی با حضور مدیران کل سه دستگاه و 18 جلسه شهرستانی، شناسایی 145 پلاک مورد اختلاف در استان و نقشه برداری تعداد 58 شیت نقشه... از جمله اقدامات این واحد در استان بوده است.

روحی از تنظیم صورت جلسه‌های اصلاح شده بر مبنای بررسی مجدد و نقشه‌های ترسیمی متراژدار خبر داد و بیان داشت: تعیین تکلیف پلاک‌های جایگزین و معرفی پلاک‌های معوض در شهرهای کامیاران، سنندج، قروه و بیجار و صدور گواهی عدم اعتراض به ثبت پلاک‌ها به صورت نرم‌افزاری  نیز انجام گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه با اشاره به برگزاری این همایش منطقه‌ای به اهداف آن متذکر شد: این همایش با هدف تعیین تکلیف اراضی اختلافی بین اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی برگزار شده است.

روحی تصریح کرد: همکاری سه جانبه این دستگاه‌ها در استان ضمن تعیین تکلیف اراضی و صدور سند مالکیت برای آنها مانع از سو استفاده غارت‌گران و متصرفین سودجو می‌شود.

انتهای پیام/79002/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول