اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تدابیر ویژه برای تأمین امنیت عزاداران حسینی/ جلوگیری از تحرکات تروریستی، تفرقه‌افکنانه و تنش‌زا

معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اشاره به ضرورت و اهمیت تأمین مراسم سوگواری دهه عاشورا در افغانستان، اظهار داشت: برای تأمین امنیت محافل تجلیل و تحلیل قیام امام حسین(ع)، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است.

تدابیر ویژه برای تأمین امنیت عزاداران حسینی/ جلوگیری از تحرکات تروریستی، تفرقه‌افکنانه و تنش‌زا

«نجیب‌الله دانش»، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: با حلول ماه محرم الحرام و برگزاری مراسم سوگواری به مناسبت حادثه خونین عاشورا، چند نشست امنیتی با حضور مقامات بلندپایه امنیتی افغانستان برگزار شده و تدابیر ویژه‌ای برای تأمین امنیت مراسم عزاداری در دهه محرم در کابل اتخاذ شده است.

وی افزود: بهبود وضع امنیتی در روزهای محرم، به منظور هرچه بهتر و با شکوه‌تر برگزارشدن مراسم تجلیل از نهضت نجات‌بخش و پیروی آگاهانه از مکتب انسان‌ساز امام‌ حسین(ع) از اهمیت وِیژه‌ای برخوردار است و نیروهای امنیتی افغانستان با درک این حساسیت زمانی، بیش از هر زمان دیگری در انجام مسئولیت‌ها و مأموریت‌های امنیتی خویش، جدی و فعال خواهند بود.

دانش تأکید کرد: همان‌گونه که مردم متدین و معتقد افغانستان با علاقه‌مندی تمام در مراسم سوگواری شرکت ‌می‌کنند و در پی درک درست و دقیق پیام‌های قیام آموزنده و اثرگذار امام حسین(ع) و یاران فداکار ایشان هستند، در راستای تأمین امنیت این مراسم با نیروهای امنیتی افغان، نیز همکاری خواهند کرد.

این مقام افغان تصریح کرد: توقع ما از مردم مسلمان افغانستان این است که با هوشیاری و حساسیت تمام هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ملی این کشور گزارش کرده و آنان را در امر پیشگیری از هرگونه اتفاق ناگوار امنیتی در دهه محرم یاری رسانند.

لزوم جلوگیری از تحرکات تروریستی، تفرقه‌افکنانه و تنش‌زا در ایام عاشورا

دانش در بخشی دیگری از سخنان خود، با اشاره به حمله انتحاری خونین روز عاشورای سال 1390ه.ش در کابل، اظهار داشت: برای جلوگیری از وقوع حملات انتحاری که ممکن است دسته‌های سینه‌زنی در روز عاشورا را هدف قرار دهند، آمادگی‌های امنیتی لازم اتخاذ شده است.

وی افزود: شاهد بودیم که 2 سال پیش بر اثر یک حمله انتحاری در زیارتگاه حضرت ابوالفضل که یکی از شلوغ‌‌ترین زیارتگاه‌های کابل است، 56 عزادار جان باختند و 146 نفر دیگر زخمی شدند.

این مقام امنیتی وزارت کشور افغانستان گفت: هدف این حمله که از سوی «لشکر جهنگوی» پاکستان سازماندهی و به اجرا گذاشته شده بود، اشتعال آتش احساسات مذهبی در افغانستان بود.

دانش تأکید کرد: وزارت کشور افغانستان در هماهنگی با وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی افغانستان در راستای جلوگیری از تکرار چنین تحرکات تروریستی تفرقه‌افکنانه و تنش‌زا در این کشور در ایام عاشورا، اهتمام جدی دارد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول