اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتایج نظرسنجی پای صندوق نشان داد

نخست‌وزیر دونستک پیروز انتخابات جمهوری‌‌های خودخوانده شرق اوکراین

نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته در شعب رأی‌گیری، از پیروزی قاطع «الکساندر زاخارچنکو» نخست‌وزیر منطقه استقلال‌طلب «دونستک» در انتخابات روز یکشنبه حکایت دارد.

نخست‌وزیر دونستک پیروز انتخابات جمهوری‌‌های خودخوانده شرق اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر زاخارچنکو» نخست‌وزیر جمهوری‌خوانده «دونتسک» واقع در شرق اوکراین، در انتخابات ریاست مناطق استقلال‌طلب، پیروز شده است.

«رومن لیاگین» رویس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری خلق دونستک، یکشنبه شب با اعلام این خبر، گفت نتایج نظرسنجی صورت‌گرفته پای صندوق‌های نشان می‌دهد آقای زاخارچنکو توانسته بیش از 80درصد مجموع آرا را به دست آورد.

بنا بر این گزارش، او در نتایج نظرسنجی با کسب 81.37 با اختلاف بسیار زیادی نسبت به نزدیکترین رقیب خود یعنی «الکساندر کوفمن» معاون رئیس پارلمان منطقه «نوروسیا» پیشتاز است. آقای کوفمن تنها 9.73 درصد آرا را به دست آورده و پس از او «یوری سیووکوننکو» نماینده شورای عالی منطقه هم حدود 9درصد آرا را کسب کرده است.

روز یکشنبه همزمان انتخابات پارلمانی مناطق تحت کنترل استقلال‌طلبان هم برگزار شد که در آن انتخابات هم حزب آقای زاخارچنکو با کسب 65.22درصد آرا پیشتاز است. بنا بر اعلام کمیسیون انتخابات، حزب «اسووبودنی دونباس» هم توانسته 34.89درصد آرا را کسب کند.

انتخابات روز یکشنبه در حالی برگزار شد که تمامی کشورهای غربی آن را تحریم و اعلام کرده بودند که نتایج آن را نمی‌پذیرند. «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور غربگرای اوکراین نیز امروز این انتخابات را غیرقانونی خوانده بود.

مناطق شرقی اوکراین که ساکنانی عمدتا روس‌تبار دارد، از اسفند ماه سال گذشته در پی عهدشکنی مخالفان غربگرا که با «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت توافق صلح امضا کرده بودند و روی کار آمدن دولت مورد حمایت اروپا و آمریکا، صحنه درگیری‌های خونبار میان استقلال‌طلبان و ارتش و نیروهای امنیتی اوکراین بوده است.

کشورهای غربی از زمان استقلال شبه‌جزیره کریمه طی یک همه‌پرسی از اوکراین، روسیه را به حمایت از استقلال‌طلبان متهم کرده و به همین بهانه چندین دور تحریم را علیه این کشور اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول