اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی حلقه صالحین سپاه گرگان:

عاشورا سنگین‎ترین روز بر اهل‎بیت (ع) و شیعیان است

سرمربی حلقه صالحین سپاه گرگان گفت: عاشورا سنگین‎ترین روز بر اهل‎بیت (ع) و شیعیان است.

عاشورا سنگین‎ترین روز بر اهل‎بیت (ع) و شیعیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ربابه هاشمی بعد از ظهر امروز در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) که با محوریت امام‎شناسی و بصیرت‎افزایی در روستای کلاسنگیان به همت حوزه حضرت رقیه (س) سپاه ناحیه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: هر قطره اشکی که برای اهل‎بیت (ع) ریخته می‎شود اگر بدون شناخت سیره و هدف امام باشد اثربخشی ندارد.

وی با بیان اینکه پیروان اهل‎بیت (ع) دارای پرچم هستند، تصریح کرد: پرچم یک بانوی مسلمان حفظ عفاف و حجاب است کسی که این دو را نداشته باشد هویت ندارد.

رهرو حسینی باید در هر زمان و مکان تکلیف‎مدار باشد

سرمربی حلقه صالحین سپاه گرگان تأکید کرد: اگر اعمال، رفتار و گفتار ما بر خلاف راه و روش امام حسین (ع) باشد در حقیقت ادای تکلیف نکردیم و این مسئله یعنی تنها گذاشتن امام در وسط میدان جنگ، رهرو حسینی باید در هر زمان و مکان تکلیف‎مدار باشد.

هاشمی با بیان اینکه بی‎بصیرتی و ناآگاهی مردم در واقعه کربلا باعث شهادت امام حسین (ع) شد، افزود: امام حسین (ع) برای حفظ ارزش‎ها به شهادت رسید و امروز شیعه علی و پیرو امام حسین (ع) باید همان ارزش‎ها را در جامعه زنده کند.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: برای مقابله با هجمه دشمن باید حسینی و زینبی عمل کنیم فرهنگ حسینی نباید منحصر به ایام محرم و صفر شود پیروزی انقلاب اسلامی در برهه‎های مختلف به تأسی از این فرهنگ بوده است.

عاشورا روز آگاهی و بصیرت است/ «امر به معروف و نهی از منکر» باید توسط پیروان حسینی مطالبه شود

سرمربی حلقه صالحین سپاه گرگان بیان داشت: مگر می‎شود کسی شیعه علی و پیرو امام حسین (ع) باشد اما نسبت به احیای ارزش‎های دینی در جامعه بی‎تفاوت عمل کند؟ افرادی که نسبت به منکرات در جامعه بی‎تفاوت هستند در جبهه مقابل قرار دارند، جبهه مقابل امام حسین (ع) نمی‎خواست که ارزش‎ها در جامعه زنده شود.

هاشمی با اشاره به اینکه الگوهای فرهنگ حسینی باید به جوانان معرفی شود، گفت: دشمن برای اسلام نقشه کشیده است و یکی از درس‎های عاشورا این است که مسلمان هر وقت در اسلام احساس خطر کرد وارد میدان شود.

وی با اشاره به اینکه عاشورا روز آگاهی و بصیرت است، یادآور شد: بزرگترین واجب الهی «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه مورد غفلت واقع شده که باید توسط پیروان حسینی مطالبه شود.

عاشورا سنگین‎ترین روز بر اهل‎بیت (ع) و شیعیان است

سرمربی حلقه صالحین سپاه گرگان ادامه داد: شیعه علی و پیرو ائمه معصومین (ع) باید مانع ایجاد منکر در جامعه شود وقتی ببینیم در جامعه منکری انجام می‎گیرد امام معصوم خجالت می‎کشد چرا پیرو گناه کند تا امام شرمنده شود، مبادا در جامعه جوری عمل کنیم که امام آزرده خاطر شود که این آیا همان شیعه علی و رهرو حسینی است.

هاشمی با اشاره به اینکه هر درس عاشورا دارای پیام است، گفت: عاشورا سنگین‎ترین روز بر اهل‎بیت (ع) و شیعیان است گریه بر اهل بیت (ع) روح انسان را جلا می‎بخشد همانطور که جسم نیازمند تامین غذاست روح انسان نیز باید تغذیه شود.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید گناه کرد؛ شقاوتمند کسانی هستند که در حال معصیت بمیرند و خوشا به حال کسانی که در راه بندگی خدا جان خویش را فدا کند.

انتهای پیام/83001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول