اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب

عزاداران کرمانی شام غریبان را برپا کردند

عزاداران حسینی در جای‌جای استان کرمان مراسم شام غریبان عاشورای سیدالشهدا (ع) را برپا کردند.

عزاداران کرمانی شام غریبان را برپا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امشب آیین شام غریبان در جای‌جای استان کرمان برگزار شد.

برگزاری شام غریبان محله سادات‌نشین زرند

همزمان با شام غریبان امام حسین (ع) مردم عزادار با مراجعه به امامزاده‌ها، قدمگاه علی ابن ابی‌طالب (ع) و به‌ویژه سقاخانه ابوالفضل (ع) خیابان چمران شهرستان زرند و روشن کردن شمع در این اماکن مذهبی با واسطه قرار دادن سیدالشهدا (ع) از خداوند طلب برآورده شدن حاجات خود را کردند. شمار دیگری از شیفتگان و دلباختگان آقا اباعبدالله الحسین (ع) با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و برپایی دسته‌های عزاداری، روشن کردن شمع در غم شهدای کربلا، ندای «حسین وای، حسینم»، سردادند و اشک ماتم ریختند.

در شام غریبان سید و سالار شهیدان و 72 یار و انصار با وفای آن حضرت، حزن و اندوه خاصی بر فضای تیره و تار شهرستان زرند حاکم است.

در مراسم ویژه شام غریبان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری شب‌هنگام با عبور از خیابان‌ها و معابر عمومی و تجمع در مساجد و حسینیه‌ها با خاموش کردن چراغ‌ها و در فضایی تاریک در غم جانسوز شهدای دشت نینوا و حالات اسرای کربلا گریستند.

جوانان محله سادات‌نشین ریحان زرند هم در حالی که یکپارچه سیاه‌پوش بودند با شمع‌های روشن خود نام سردار دشت کربلا را در مساجد، تکایا و حسینیه‌‌ها فریاد زدند.

جمعی از بانوان نیز شمع به دست با حرکت در انتهای کاروان‌های عزاداری، یاد دختران نوجوان و کودکان در حادثه کربلا را گرامی داشتند.

همچنین شام غریبان در امامزاده‌های عبدالله مطهرآباد، حمزه زرندوئیه، ختم سربنان و سلطان سید ابراهیم داهوئیه، بهاءالدین خالق‌آباد با شکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/2446/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول