اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هشدار داد

فعالیت دلالان برای خرید مرکبات مازندران/آفت مگس مدیترانه‌ای کنترل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره قیمت مرکبات در مازندران، گفت: با توجه به اینکه دلالان شروع به خریداری این محصول کردند قیمت آن در بازار متفاوت است.

فعالیت دلالان برای خرید مرکبات مازندران/آفت مگس مدیترانه‌ای کنترل شد

دلاور حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به ذخیره‌سازی 30 هزار تنی مرکبات در سال‌جاری، اظهار داشت: سهمیه مازندران ذخیره‌سازی 25 هزار تن مرکبات برای شب عید است.

وی با بیان اینکه مسئولیت ذخیره‌سازی مرکبات در کشور برعهده سازمان تعاون روستایی است، بیان داشت: شرایط این کار در حال فراهم شدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: قیمت‌ها نیز در حال نهایی شدن است تا با استفاده از ظرفیت‌های استان این میزان خریداری و در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار گیرد.

حیدرپور با اشاره به اینکه برداشت پرتقال در مازندران آغاز شده ‌است، افزود: به دلیل سرما، میزان پرتقال کمتر از سال گذشته است اما کیفیت این محصول بهتر از سال قبل بوده و از لحاظ اندازه نیز درشت‌تر است.

وی با تاکید بر مدیریت در ذخیره‌سازی مرکبات، گفت: باید در ذخیره‌سازی مرکبات مدیریت داشته باشیم تا با مشکلی مواجه نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: توصیه این سازمان به باغداران استان این است با توجه به رسیدگی مرکبات به‌تدریج نسبت به برداشت آن اقدام کنند و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان کشاورزی به‌گونه‌ای محصول را نگهداری کنند که کمترین ضایعات را داشته باشد.

حیدرپور افزود: همچنین باغداران محصول مرکبات را به‌تدریج به بازار عرضه کنند تا مشکل قیمت در بازار به وجود نیاید.

وی درباره قیمت مرکبات در مازندران، ادامه داد: با توجه به اینکه دلالان شروع به خریداری این محصول کردند قیمت آن در بازار متفاوت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر آفت مگس مدیترانه‌ای کنترل شده است، افزود: تاکنون مشکلی خاصی گزارش نشده ‌است.

حیدرپور با بیان اینکه سرما سبب مهار آفت مگس مدیترانه‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد: سرمای سال گذشته در مازندران سبب مهار و کنترل این آفت شده ‌است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری زمین‎های کشاورزی و باغ‌های مازندران، اظهار داشت: با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها به‌ صورت جدی برخورد می‌شود.

حیدرپور بیان کرد: در صورت مشاهده ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در زمین‎های کشاورزی و باغ‌های استان افراد متخلف با معرفی به دادگاه و صدور حکم قضایی و انتظامی مواجه می‌شوند.

وی یادآور شد: در هفته گذشته پنج مورد بنای غیرمجاز در مازندران به‌دلیل حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی تخریب شد.

انتهای پیام/86003/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول