اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

دومین روز رایزنی‌های سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون در مسقط ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران

دومین روز رایزنی‌های سه‌جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و هماهنگ کننده اتحادیه اروپایی، ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در مسقط برگزار می‌شود.

دومین روز رایزنی‌های سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون در مسقط ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سومین نشست سه جانبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است ساعت 11 به وقت محلی(10 و 30 دقیقه به وقت تهران) در مسقط برگزار شود.

ظریف، کری و اشتون روز گذشته نیز طی دو نوبت صبح و عصر و به مدت حدود ۶ ساعت به گفت‌وگو درباره راه حل جامع هسته‌ای پرداختند.

در نوبت عصر این رایزنی‌ها معاونان ظریف و کری نیز حضور داشتند.

روز گذشته نیز مذاکرات کارشناسی به مدت 2 ساعت با حضور کارشناسان ایران و آمریکا برگزار شد.

قرار است نهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای به ریاست ظریف و اشتون فردا سه شنبه و با حضور هیت‌های ایران و 1+5 در مسقط پایتخت عمان برگزار شود.

پس از اجرای توافقنامه ژنو در 30 دی ماه سال گذشته، رایزنی‌ها برای رسیدن به راه‌حل جامع هسته‌ای آغاز شد و بهمن ماه اولی دور مذاکرات در وین برگزار و این شهر تاکنون میزبان هفت دور مذاکره بوده و یک دور از مذاکرات نیز در نیویورک برگزار شد.

در ششمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای که اواخر تیر ماه در شهر وین برگزار شد، پس از آنکه طرفین به این نتیجه رسیدند که حصول توافق جامع به علت اختلافات موجود امکانپذیر نیست این مذاکرات را برای چهار ماه دیگر تمدید کردند که سوم آذر ماه سال جاری (1393) زمان پایان این تمدید چهار ماه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول