اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پی تداوم اعتراضات به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز

دولت مکزیک با اقدامات خشونت‌بار معترضین برخورد خواهد کرد

دولت مکزیک اعلام کرد با اقدامات خشونت‌بار تظاهرکنندگان در راستای اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز این کشور، برخورد جدی خواهد کرد.

دولت مکزیک با اقدامات خشونت‌بار معترضین برخورد خواهد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «نوتیمکس»، در بین اعتراضات گسترده مردم مکزیک نسبت به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز عادی این کشور در شهر «ایگوآلا»، «میگل آنخل اوسوریو» وزیر کشور مکزیک هشدار داد که دولت با تظاهرکنندگانی که خشونت را در جامعه رواج دهند به شدت برخورد خواهد کرد. 

«اوسوریو» تصریح کرد: ما متعهد به اجرای حاکمیت قانون هستیم، که در اداره مردم مکزیک باید آن را عملی کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم، و چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که ما این کار را انجام خواهیم داد. 

وی به منظور آرام کردن اذهان عمومی در مکزیک اطمینان داده که دولت از هیچ تلاشی برای رسیدن به نتیجه نهایی، شناسایی حقیقت ماجرا و مجازات افرادی که به مردم «ایگوآلا»، ایالت «گررو» و مکزیک حمله کرده‌اند فروگذار نخواهد کرد.

اظهارات این مقام بلندپایه مکزیکی در حالی مطرح شد که مردم مکزیک به شدت نسبت به مسئله ناپدید شدن دانش‌آموزان و عدم دریافت پاسخی مناسب از سوی دولت در این زمینه، خشمگین هستند.

روز گذشته، هزاران دانش‌آموز روستایی جنوب مکزیک، تظاهراتی را در «چیلپانسینگو» مرکز ایالت «گررو» آغاز کرده‌اند تا از قوه مجریه کشور خود درخواست کنند که 43 دانش‌آموز «آیوتسیناپا» را زنده پیدا کند.

تظاهرکنندگان از «انریکه پنیا نیتو» رئیس‌جمهور مکزیک درخواست کردند که عدالت سیاسی را اجرا کند و به این ترتیب، افراد مرتبط با مسئله ناپدید شدن دانش‌آموزان را به مجازات زندان محکوم و مقامات ارشد و نیروهای پلیس «ایگوآلا» را از کار برکنار کند.

در این زمینه، ناپدید شدن جوانان «ایگوآلا» موجب شده که خانواده قربانیان موارد مشابه موضوع مدرسه «آیوتسیناپا» نیز خواستار یافتن اعضای خانواده خود شوند.

ساکنین منطقه «ترس ماریاس» در شهر «اوئیتسیلاک» واقع در ایالت «مورِلوس»، بزرگراه مکزیک-کوئرناواکا را در اعتراض به وجود ناامنی در منطقه مسدود کرده‌اند.

معترضین اذعان داشتند که آدم‌ربایی‌های زیادی در این ناحیه رخ داده است و هشدار دادند که تا زمان بازگشت قربانیان به آغوش خانواده‌هایشان، بزرگراه را باز نخواهند کرد.

مردم این منطقه همچنین خواستار جست‌و‌جوی خانه به خانه برای یافتن جوان 23 ساله‌ای شدند که روز پنجشنبه در این شهر ناپدید شده است.

اعتراضات پیرامون 43 جوان ناپدید شده مکزیکی، از روز جمعه هفته گذشته پس از اعلام گزارش دادستانی این کشور شدت یافته‌اند؛ جمعه گذشته دادستانی کل مکزیک اعلام کرد که طبق اعتراف افراد دستگیر شده از باند تروریستی قاچاق مواد مخدر، 43 دانش‌آموز گم شده به قتل رسیده‌اند، اجسادشان در یک زباله‌دانی سوزانده شده و سپس به رودخانه‌ای در شهر «کوکولا» که همسایه «ایگوآلا» می‌باشد انداخته شده است.

با این وجود، مردم مکزیک گزارش دادستانی را نپذیرفته و خواستار ادامه تحقیقات شدند.

ناپدید شدن  43 دانش‌آموز عادی مدرسه «آیوتسیناپا» در 26 سپتامبر (4 مهر 93) در «ایگوآلا» اتفاق افتاد؛ پلیس‌های محلی پس از حملات وحشیانه به دانش‌آموزان، آنها را به اعضای باند تروریستی قاچاق مواد مخدر تحویل داده و از آن زمان مکزیک صحنه اعتراضات مداوم در راستای یافتن قربانیان می‌باشد.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شدند که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این نوجوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول