اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بهبودی در گفت‌وگو با فارس:

ادغام شتابزده اتحادیه‌های قرآنی باعث بلاتکلیفی شده است

مدیر امور مؤسسات سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه شورای توسعه در بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی شتاب‌زده عمل کرد، گفت: در پی این تصمیم برگزاری برخی از برنامه‌های مربوط به مؤسسات متوقف شده و در هاله‌ای از ابهام است.

ادغام شتابزده اتحادیه‌های قرآنی باعث بلاتکلیفی شده است

«حسین بهبودی» مدیر امور استان‌ها و مؤسسات سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به متوقف شدن برخی از برنامه‌های مؤسسات قرآنی، اظهار داشت: ما در برنامه بلندمدت مؤسسات برگزاری کارگاه آموزش مدیران را تدارک دیده بودیم تا سال آینده این کارگاه را برای مدیران مؤسسات قرآنی مردمی برگزار کنیم اما با توجه به مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر ادغام اتحادیه‌های قرآنی برگزاری این دوره‌ها و سایر برنامه‌های ما در هاله‌ای از ابهام است.

وی با بیان اینکه شورای توسعه در بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی شتاب‌زده عمل کرد، ادامه داد: در جلسه گذشته شورای توسعه فرهنگ قرآنی مسئولیت بررسی روند ادغام دو اتحادیه قرآنی بر عهده هیأت رسیدگی که نمایندگانی از دو اتحادیه، وزارت ارشاد، سازمان دارالقرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان اوقاف و حوزه علمیه در آن عضو هستند، سپرده شد در حالی که بسیاری از این نمایندگان اطلاع دقیقی از اتحادیه‌های قرآنی ندارند.

بهبودی با اشاره به اینکه رسیدن به کمیته مشترک مستلزم تدوین آیین‌نامه است، افزود: تدوین آیین‌نامه اتحادیه مدغم حداقل دو سال زمان نیاز دارد، علاوه بر این دبیرخانه اتحادیه مدغم باید در جایی تشکیل شود که هنوز شکل‌گیری آن در هاله‌ای از ابهام است بنابراین با این روند اتحادیه مؤسسات قرآنی با رکودی در فعالیت‌ها مواجه خواهند شد.

مدیر امور استان‌ها و مؤسسات سازمان دارالقرآن با بیان اینکه هم‌اکنون اتحادیه‌های قرآنی دچار سردرگمی شده‌اند، گفت: ادغام دو اتحادیه برای این است که همه دستگاه‌ها فعالیت‌های قرآنی داشته باشند اما اگر مسئولان چنین داعیه‌ای دارند چرا تنها هفت دستگاه در این مجموعه عضو هستند و سایر نهادهای قرآنی در آن لحاظ نشده‌اند.

بهبودی با اشاره به متوقف شدن بسیاری از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی، ادامه داد: ما هم‌اکنون با وجود بلاتکلیفی سعی داریم برنامه‌های خود را پیگیری کنیم اما در این بین ممکن است با تصویب مصوبات جدید در شورای توسعه فرهنگ قرآنی با مشکلاتی در روند فعالیت‌های قرآنی مواجه شویم اما امیدواریم به زودی اتحادیه مدغم تشکیل شده و روند گسترش امور قرآنی به خوبی دنبال شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول