اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«آمریکا» مقر طراحی کودتای اپوزیسیون ونزوئلا

بر اساس آخرین ویدئوی منتشر شده از رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، آمریکا مقر طراحی تمامی کودتاهای اخیر در این کشور آمریکای جنوبی است.

«آمریکا» مقر طراحی کودتای اپوزیسیون ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، آخرین ویدئوی منتشر شده از «لئوپولدو لوپز» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در شبکه اینترنتی یوتیوب نشان می‌دهد که وی جزئیات برنامه‌های بی‌ثبات کننده علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور را 3 ماه قبل از آشوب‌های این کشور طی نشستی با گروه‌های تبعیدی راست‌گرا در فلوریدا آمریکا در سال 2013 طراحی کرده بود.

این نشست که بین «لوپز» یکی از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا و اعضای گروه سیاسی «شکنجه‌شدگان ونزوئلایی در تبعید» در 31 اکتبر 2013 (9 آبان 92) در فلوریدا صورت گرفت تنها 3 ماه قبل از آغاز تظاهرات خشونت‌آمیز مخالفان دولت مادورو در کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) بود.

طرح کودتای «لوپز» که به عنوان «خروج» شناخته شده بین ماه‌های فوریه و ژوئن 2014 صورت گرفت و اقداماتی خرابکارانه توسط  گروه اپوزیسیون این کشور برای سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک «مادورو» از طریق شورش، آشوب‌گری و طرح‌های تروریستی بود؛ خشونت گروه مخالفان دولت ونزوئلا  43 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت و موجب آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی گشت.

این ویدئو نشان می‌دهد که «لوپز» به «خوزه کولینا» رئیس گروه سیاسی «شکنجه شدگان ونزوئلایی در تبعید» جایزه‌ای را به وی برای فعالیت‌های به اصطلاح حقوق بشریش ارائه داده است؛ «کولینا» به علت حضور در اقدامات تروریستی سال 2002 که علیه دولت «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا انجام گرفته بود، تبعید شده است؛ کولینا متهم به قرار دادن بمب در ساختمان‌های مختلف از جمله کنسولگری کلمبیا و اسپانیا در کاراکاس می‌باشد.

لوپز در این ویدئو اظهار کرده است که دموکراسی در ونزوئلا وجود ندارد و «مادورو» با تقلب توانسته رئیس جمهور این کشور گردد.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا طی سخنرانی در این نشست تصریح کرد: راه‌های قانونی و دموکراتیک برای این که یک دولت در ونزوئلا تغییر کند وجود دارد و برخی از آن‌ها عبارتند از: برکناری، همه‌پرسی عمومی، اجرای اصلاحات و یا از طریق مجلس قانونگذاری.

لوپز در ادامه بیان کرد: ما معتقدیم دموکراسی در ونزوئلا وجود ندارد و برای رسیدن به هدفمان که سرنگونی دولت نامشروع مادورو می‌باشد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد؛ 3 ماه پس از انتشار این بیانات توسط رهبر اپوزیسیون ونزوئلا  طرح کودتای«خروج» شکل گرفت.

لوپز در حال حاضر به علت ایجاد خشونت و ناآرامی در جریان آشوب‌های کاراکاس که به کشته شدن ده‌ها تن از مردم این کشور انجامید در زندان به سر می‌برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول