اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نیت احداث حسینیه و مهدیه

دومین وقف بصیرت عاشورایی در کردکوی ثبت شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان گفت: دومین وقف بصیرت عاشورایی با نیت احداث حسینیه و مهدیه در روستای چهارده از توابع شهرستان کردکوی ثبت شد.

دومین وقف بصیرت عاشورایی در کردکوی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک قطعه زمین به مساحت 200 مترمربع توسط کریم سرتیج برای احداث حسینیه و مهدیه در روستای چهارده وقف شد که بلافاصله کار ساخت بنا آغاز شد.

وی تصریح کرد: برنامه‎های مذهبی خوبی در ایام محرم با محوریت سوگواره عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان گرگان برگزار شد و با استقبال خوب مردم مواجه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه اجرای امینانه نیات واقفین از مهمترین برنامه‎های اوقاف است، افزود: با برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی به 109 مکان مذهبی مساعدت طبخ غذا، بسته‎بندی و اطعام‎دهی صورت گرفت و در دو آشپزخانه متمرکز در امامزاده نور (ع) و امامزاده عبدالله (ع) پخت غذا انجام شد.

سلیمانی‎فرد بیان کرد: از محل موقوفات تعزیه‎داری 85 هزار و 775 پرس غذا در طول محرم در اختیار عزاداران حسینی در اماکن مذهبی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 25 بقعه متبرکه اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان برگزار شد، یادآور شد: به 15 بقعه مبالغی به صورت نقدی از محل موقوفات در راستای اطعام‎دهی و تعزیه‎داری تخصیص یافت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: 57 مکان مذهبی دیگر در سطح شهر گرگان که دارای موقوفات مقید به همان مکان خاص بوده مبالغی اختصاص یافت که در مجموع 181 هیئت، امامزاده و اماکن متبرکه از برکات موقوفات بهره‎مند شدند.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه اعزام مبلغ از محوری‎ترین برنامه‎های بصیرت عاشورایی بوده است، یادآور شد: در این راستا 45 مبلغ در سراسر شهرستان اعزام شدند.

وی؛ برپایی نماز جماعت، برگزاری خیمه‎های معرفت در راستای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره وقف و برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی را از دیگر برنامه‎های مهم در ایام محرم ذکر کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: برگزاری همایش رهروان حسینی، همایش لبیک یاحسین و همایش شیرخوارگان حسینی جزو برنامه‎های شاخص و متمرکز در سطح بقاع متبرکه شهرستان گرگان بود.

سلیمانی‎فرد از اصحاب وقف، بقاع متبرکه، خادمان ثابت و افتخاری، هیئت‎امنا، مدیران مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه، متولیان موقوفات و دستگاه‎های اجرایی که در برگزاری برنامه‎های اوقاف و امور خیریه همکاری داشتند قدردانی کرد.

انتهای پیام/83001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول