اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد ساری:

200 رشته ارشد و دکتری تخصصی به دانشگاه‌های آزاد مازندران اضافه شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: 200 رشته کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به دانشگاه‌های آزاد مازندران اضافه شد.

200 رشته ارشد و دکتری تخصصی به دانشگاه‌های آزاد مازندران اضافه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،کیومرث نیاز آذری صبح امروز در جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد ساری با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد 30 سال مسیر درخشانی را طی کرد و در طی این مدت در مقطعی دچار سکون و مشکلات بود.

وی به اقداماتی که در دوره ریاست میرزاده در این دانشگاه انجام شد،اشاره کرد و گفت: قبل از استقرار رئیس جدید 235 واحد زیان‌ده در دانشگاه آزاد فعال بود که تا امروز مشکل 50 واحد حل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با اعلام اینکه مازندران 13 واحد دانشگاهی دارد، افزود: پیشنهاد شد که واحد ساری نیز زیرنظر واحد مرکزی دانشکده قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: در صورت موافقت با این مورد زمینه ایجاد دانشکده تخصصی در ساری فراهم می‌شود.

نیازآذری تعداد اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد مازندران را یک‌هزار 672 نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 200 نفر در جریان هیئت علمی شدن قرار دارند.

این مسئول تعداد دانشجویان این دانشگاه در مهرماه 93 را 68 هزار 872 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این افراد ورودی مهرماه هستند.

این مسئول تعداد کارکنان دانشگاه آزاد ساری را یک‌هزار 797 اعلام کرد و اظهار داشت: تعدادی 400 نفر پرسنل مازاد داریم که باید از دور خارج شوند.

رئیس دانشگاه آزاد ساری افزود: تعداد رشته‌های تخصصی دکتری تخصصی در دانشگاه‌های آزاد مازندران به 73 رشته رسید.

وی در ادامه بیان داشت: 200 رشته ارشد و دکتری تخصصی به دانشگاه‌های آزاد مازندران نیز اضافه شد.

نیاز آذری درباره مسائل مالی دانشگاه در سال 92 اظهار داشت: در این سال بیش از 6 میلیارد تومان کمبود درآمد داشتیم که کمبود منابع در سال 93 جبران شد.

این مسئول میزان شهریه دریافتی دانشگاه آزاد ساری در سال 93 را 72 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 61 میلیارد تومان صرف هزینه دانشگاه و حدود 11 میلیارد درآمد دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با اعلام اینکه دانشگاه آزاد نباید متکی به شهریه باشد، تاکید کرد: برای جبران منابع مالی باید ایده را به پدیده تبدیل کنیم و درآمد غیر از شهریه داشته باشیم.

این مسئول از برنامه‌ریزی برای ایجاد طرح پکیج شوفاژ دیواری با همکاری دانشگاه آزاد واحد ساری خبر داد و افزود: کلیات این طرح تایید و قیمت فروش این طرح حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است.

انتهای پیام/86007/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول