اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خبر داد

اختصاص 12 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: سال جاری بیش از 12 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

اختصاص 12 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حمید خرم‌دل صبح امروز ضمن بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان دشتی اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در سال 1393در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری اقدام به حمایت و راه‌اندازی طرح‌های مختلفی در بخش کشاورزی و صنایع غذایی کرده است.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: این طرح‌ها شامل پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، پرورش مرغ خانگی، پرورش ماکیان، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش آبزیان، ایجاد گلخانه، تولید کودزنی کمپوست و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری در مجموعه سپاه و دولت بحث اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در سال جاری بیش از 12 میلیارد تومان به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان فعالیت در این عرصه‌ها اعطا کرده و این در حالی است که سال گذشته بسیج سازندگی استان مبلغ 8 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده بود.

خرم‌دل خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این طرح‌ها در مجموع تعداد 40 دوره آموزشی و مهارتی در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار شده که مجموعا دو هزار و 504 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتی یکی از شهرستان موفق استان بوشهر در طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در زمینه پرورش قارچ، گلخانه، زنبور عسل رتبه خوبی را کسب کرده است.

خرم‌دل افزود: به منظور ایجاد فرهنگ کار، تلاش و تولید متخصصان در حوزه‌های مختلف را روانه شهرستان‌ها می‌کنیم تا حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت اداری، کارگری تبیین کنند تا فرهنگ کار افزایش پیدا کند و هم از تولیدات داخلی استفاده شود.

خرم‌دل ادامه داد: دومین حوزه که سپاه در آن نقش دارد حوزه اجراست که می‌توان با در اختیار قرار دادن تسهیلات به جویندگان کار طرح‌های اقتصاد مقاومتی را رونق داد که این امر می‌تواند به تولیدات کشور کمک کند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: تاکنون 690 نفر از جوانان جویای کار در طرح‌های اقتصاد مقاومتی مشغول به کار شده‌اند.

خرم‌دل تاکید کرد: با همکاری جهاد کشاورزی و بانک مهر اقتصاد تسهیلاتی فراهم خواهیم کرد تا راندمان کار در طرح‌های اقتصاد مقاومتی افزایش یابد.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر که فرمانده سپاه امام رضا(ع) دشتی نیز وی را همراهی می‌کرد از گلخانه درختی و گشت محصول گوجه فرنگی طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی دشتی در کاکی بازدید کرد.

انتهای پیام/66001/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول