اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال فرهنگی در گلستان:

نقش رسانه‎ها در شناساندن حماسه 5 آذر به جامعه پررنگ شود

یک فعال فرهنگی، اجتماعی در گلستان گفت: نقش رسانه‎ها در شناساندن حماسه 5 آذر به جامعه پررنگ شود.

نقش رسانه‎ها در شناساندن حماسه 5 آذر به جامعه پررنگ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا آقاملایی امشب در نشست تخصصی با محوریت حماسه پنج آذر گرگان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‎ها با تهیه فیلم، سریال، تئاتر، نشریات و کتب می‎توانند در شناساندن حماسه پنج آذر ایفای نقش کنند.

وی بر لزوم ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به واقعه پنج آذر گرگان تأکید کرد و افزود: با برگزاری همایش و کنفرانس‎های مختلف می‎توان واقعه پنج آذر را به مردم معرفی کرد.

گرگان نیازمند سرمایه‎گذاری اجتماعی و فرهنگی است

این مدرس دانشگاه با تأکید بر شناخت ارزش‎ها و نهادینه کردن آن در جامعه خاطرنشان کرد: با شناخت کنش‎های جامعه می‎توان راهکارهای مناسبی برای فرهنگسازی مسائل ارائه کرد لذا تا زمانی که نسبت به مسئله‎ای شناخت حاصل نشود گرایش به آن نیز ایجاد نخواهد شد.

آقاملایی با بیان اینکه گرگان نیازمند سرمایه‎گذاری اجتماعی و فرهنگی است، افزود: گرگان از نظر ساختار اجتماعی یک شهر بی‎بدیل در کشور است با توجه به اینکه گرگان قومیت و فرهنگ‎های مختلفی را در خود جای داده است لذا باید سرمایه‎گذاری اجتماعی و فرهنگی در آن در اولویت برنامه‎ها قرار بگیرد.

وی یادآور شد: به جای آنکه اولویت گرگان به کارهای عمرانی اختصاص داده شود باید مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت قرار بگیرد تا جامعه خود به خود به این سمت میل کند.

عضو پیوسته انجمن جامعه شناسی ایران با بیان اینکه بیش از 21 قومیت در گرگان زندگی می‎کنند که نیاز به یک هویت مشترک و فرهنگ منسجم دارند، گفت: باید نمادها و سمبل‎های پنج آذر گرگان که برخاسته از ارزش‎هاست برجسته شود و در فضاسازی تبلیغی این مهم نیز اقدامات اساسی صورت بگیرد.

مکاتبات اداری در راستای ثبت ملی واقعه پنج آذر گرگان

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه برنامه‎های گرامیداشت پنج آذر دستخوش تغییرات شده است، گفت: با توجه به سالگرد بسیج در پنج آذر برخی سمت‎های این برنامه به صورت مشترک برگزار می‎شود، راهپیمایی در روز هفتم آذر با همکاری سپاه، بسیج، شورا و شهرداری انجام خواهد شد.

علیرضا پزشکپور از برگزاری مراسم پنج آذر در شورای اسلامی شهر گرگان خبر داد و یادآور شد: بسیج نیز در مصلی وحدت گرگان مراسمی در این راستا برگزار خواهد کرد.

وی تجلیل از خانواده‎های 14 شهید پنج آذر گرگان، تقدیر از پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان پنج آذر که در سال 1357 به مردم خدمت می‎کردند را از وجوه تمایز گرامیداشت پنج آذر برشمرد و گفت: بازگویی خاطرات شاهدان عینی از جمله برنامه‎های این روز است.

پزشکپور از مکاتبات اداری با مراجع ذیربط در راستای ثبت ملی واقعه پنج آذر گرگان خبر داد و بیان داشت: تلاش می‎شود تا این واقعه مردمی و تاریخی در تقویم ملی ثبت شود.

انتهای پیام/83001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول