اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

افراش به فارس خبر داد

کمّ و کیف برنامه‌های قرآنی دهه فجر امسال افزایش خواهد داشت

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن از ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی دهه فجر خبر داد و گفت: کمیته قرآن ستاد دهه فجر با محوریت سازمان دارالقرآن برنامه‌های متنوعی را همچون برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی تدارک دیده است.

کمّ و کیف برنامه‌های قرآنی دهه فجر امسال افزایش خواهد داشت

«یوسف افراش» معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌‍‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تشکیل کمیته قرآن ستاد دهه فجر، اظهار داشت: مسئولیت هماهنگی کمیته قرآن ستاد دهه فجر بر عهده سازمان دارالقرآن قرار گرفته است بر همین اساس ما از ماه‌های گذشته با تشکیل این کمیته و برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های متنوع در ایام‌الله فجر سعی کردیم فعالیت‌های قرآنی را در این دهه مورد بررسی قرار دهیم تا امسال این برنامه‌ها با قوت بیشتری برگزار شوند.

وی با بیان اینکه قرآن مبنای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، ادامه داد: مردم به خاطر احیای اسلام ناب محمدی و گسترش فعالیت‌های قرآنی انقلاب کردند بنابراین ما موظف هستیم گامی در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی برداریم و برای پیاده شدن مضامین الهی تلاش کنیم.

افراش به افزایش برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: برنامه‌های قرآنی در سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران رشد کمی و کیفی خواهد داشت بر همین اساس جلساتی با نهادهای مختلف قرآنی برگزار کردیم تا با برنامه‌ریزی بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، جشنواره‌های قرآنی ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها تنها بخشی از برنامه‌های کمیته قرآن در دهه مبارک فجر است البته برخی از این برنامه‌ها در سطح استان و شهرستان پیش‌بینی شده است.

افراش با بیان اینکه آیین‌نامه کمیته قرآن ستاد دهه فجر به دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی ارسال شده است، ادامه داد: در کمیته قرآن ستاد دهه فجر نهادهای مختلفی مشارکت دارند که هر کدام به اقتضای فعالیت و ظرفیت موجود در برگزاری برنامه‌های مختلف در این ایام باشکوه تلاش خواهند کرد.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن با اشاره به سایر برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر، گفت: در تعداد قابل توجهی از مساجد و مراکز فرهنگی کرسی تلاوت برگزار خواهد شد البته ممکن است در برخی از استان‌ها به دلیل محدودیت‌های اعتباری برنامه‌های قرآنی کمرنگ‌تر باشد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم امسال مسابقات قرائت قرآن کریم را در سطح استان‌ها برگزار کنیم تا از این طریق فضای قرآنی در استان‌های مختلف کشور ملموس‌تر شود.

افراش با بیان اینکه دهه فجر بهترین زمان برای برگزاری برنامه‌های قرآنی است، گفت: هر کدام از نهادهای عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر فعالیت‌های گسترده‌ای در نظر گرفته‌اند که پس از تصویب نهایی اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول