اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

احزاب سیاسی مکزیک: تدابیر امنیتی رئیس‌جمهور ناکارآمد است

حزب انقلاب دموکراتیک و حزب اقدام ملی مکزیک اعلام کردند تدابیر جدید رئیس‌جمهور این کشور برای ایجاد امنیت، ناکافی است.

احزاب سیاسی مکزیک: تدابیر امنیتی رئیس‌جمهور ناکارآمد است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «نوتیمکس»، حزب چپ‌گرای انقلاب دموکراتیک و همچین حزب محافظه‌کار اقدام ملی مکزیک طی کنفرانسی مطبوعاتی، طرح‌های اعلام شده توسط «انریکه پنیا نیتو» رئیس‌جمهور این کشور را ناکافی توصیف کردند.

«کارلوس ناوارنته» رئیس حزب انقلاب دموکراتیک مکزیک اعلام کرد: تدابیر اعلام شده از سوی «انریکه پنیا نیتو» اولین پاسخ اجباری دولت فدرال به بحران ناامنی در کشور می‌باشد، و با وجود اینکه کامل نیستند در مسیری درست حرکت می‌کنند.

«ناوارته» تاکید کرد: موضوعاتی وجود دارد که نادیده گرفته شده‌اند و این تدابیر فاقد جدول زمان‌بندی در خصوص چگونگی و زمان اجرا می‌باشند، بنابراین باید آنها را کامل و روشن کرد و همچنین گسترش داد.

وی اطمینان داد که حزب انقلاب دموکراتیک تمام 10 مورد اعلام شده توسط «پنیا نیتو» را ارزیابی می‌کند و پیشنهادهای تکمیلی را از طریق احزاب خود در کنگره ارائه خواهد کرد.

«ریکاردو آنایا» رئیس حزب اقدام ملی نیز خاطرنشان کرد که پیام رئیس‌جمهور مکزیک فاقد خود انتقادی بوده است.

وی افزود: بسیاری از تدابیر اعلامd در بسته پیشنهادی امضا شده در سال 2008 نیز موجود هستند اما هنوز تحقق نیافته‌اند و از میان آنها می‌توان به کنترل واحد، ارتقا سطح تخصص نیروهای پلیس و اعطای گواهینامه مخصوص به آنها، حکم هویت واحد و خط تلفن ویژه اشاره کرد.

«آنایا» همچنین تصریح کرد که طرح «پینا نیتو» توسط حزب وی در کمیسیون‌هایی متشکل از قانونگذاران و متخصصان، کاملا مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت و هدف از این کار تعیین موضع هر یک از تدابیر اعلام شده و تقویت حاکمیت قانون می‌باشد.

وی در آخر گفت: تحلیلی جدی و کامل را در حزب اقدام ملی انجام خواهیم داد و 3 کمیسیون کاری و یک کمیسیون امنیت و عدالت تشکیل خواهیم داد که بخش امنیت آن بر فساد و بخش عدالت آن نیز بر توسعه اقتصادی تاکید دارد.

اظهارات هر 2 حزب سیاسی در واکنش به طرح ارائه شده توسط «پنیا نیتو» مطرح شدند؛ رئیس‌جمهور مکزیک روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت وی طرح ویژه عدالت را تحقق خواهد بخشید.

ارائه این پیشنهادات پس از گذشت 2 ماه از ناپدید شدن دانش‌آموزان این کشور در ایالت جنوبی «گررو» و گسترش هر چه بیشتر موج اعتراضات مردمی نسبت به این مسئله صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول