اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین جلسه سازمان‌دهی امور جوانان لارستان مطرح شد

ارائه راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان و پایدار در لارستان

دومین جلسه سازمان‌دهی امور جوانان لارستان با حضور معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار و بر لزوم ارائه راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان و پایدار در این شهرستان تأکید شد.

ارائه راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان و پایدار در لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، دومین جلسه سازماندهی امور جوانان لارستان عصر امروز با حضور عبدالعلی رضایی؛ معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

رضایی در این نشست با بیان اینکه معاونت جوانان در اداره‌کل ورزش و جوانان دارای دو وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان و دیگری مشارکت دادن جوانان در فعالیت‌های اجتماعی است و با تأکید بر رواج ازدواج آسان در جامعه، اظهار داشت: باید ازدواج‌ها را با فرهنگ‌سازی، به سمت ازدواج‌های آگاهانه سوق داد تا پایدار باشند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس با استناد با آماری در مورد ازدواج در فارس، افزود: در سال 92، تعداد ازدواج‌های ثبت‌ شده در هر یک‌هزار نفر 10 مورد بوده است.

وی اضافه کرد: نرخ ازدواج ثبت‌شده در استان فارس در 10 سال گذشته، 11 ازدواج به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت داشته‌ایم که بهترین آمار در سال‌های 86 تا 88 بوده که از هر یک‌هزار نفر، 14 ازدواج ثبت ‌شده است.

رضایی عنوان کرد: در سال 1392، 47 هزار ازدواج ثبت شده است و باید با برنامه‌ریزی‌ها این رقم افزایش یابد.

وی با استناد به آمار سازمان ثبت‌احوال کشور، گفت: میانگین سن ازدواج جوانان فارس، در خانم‌ها در سال 92 به 24 سال افزایش‌ یافته و در آقایان به 28 سال رسیده است.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه میزان طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک بیشتر بوده است، اظهار کرد: این مهم نشان از ضرورت استفاده از مشاوران ازدواج است که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش طلاق‌ها داشته باشد.

وی متذکر شد: پسرهایی که سن آن‌ها از 34 سال بگذرد و ازدواج نکنند، 25 درصد این افراد تا 50 سالگی و احتمال بسیار تا پایان عمر، مجرد باقی خواهند ماند اما در دخترها، افرادی که سن آن‌ها از 29 سالگی عبور می‌کند، حدود 75 درصد آن‌ها ازدواج نمی‌کنند و در خطر تجرد قطعی قرار می‌گیرند و این نشان می‌دهد که باید به فکر راهکارهایی برای کاهش سن ازدواج بود.

این مسئول در پایان با پیشنهاد ایجاد مراکز مشاوره در سطح لارستان، تصریح کرد: این مراکز باید با کمک بهزیستی، دانشگاه، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان برای راهنمایی و مشاوره جوانان پیش و بعد از ازدواج با هزینه کم و حتی رایگان با حضور مشاوران ماهر راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2448/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول