اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهشهر:

نگاه ترحم‌آمیز به معلولان‌ اشتباه است

امام جمعه بهشهر گفت: نگاه ترحم‌آمیز به معلولان در هیچ جایی مورد قبول نیست و این نوع نگاه، اشتباه است.

نگاه ترحم‌آمیز به معلولان‌ اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از دفتر امام جمعه شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام عربعلی جباری در مراسمی که به مناسبت روز معلولان برگزار شد، اظهار داشت: معلولان جامعه نیازمند حمایت و توجه هستند اما حمایت اگر از روی ترحم و دلسوزی باشد، اشتباه است زیرا این قشر از جامعه دارای توانمندی‌ها، استعدادها و قدرت و قوتی هستند که گاه از افراد عادی نیز ساخته نیست.

وی با بیان اینکه باید نگاهی انسانی، ایمانی و اسلامی به معلولان داشته باشیم، افزود: در هیچ قانون و کتابی نیامده است که چنین افرادی، نیازمند نگاهی ترحم‌آمیز هستند.

امام جمعه بهشهر، از مسئولان خواست تا توجه بیشتری به معلولان داشته باشند و بستر اجتماعی را برای آسایش و حضور آنها فراهم کنند.

جباری گفت: دنیا، عرصه عبرت است، اگر مسئولی در انجام وظایف خود کوتاهی کند، به مردم خیانت کرده است.

وی تصریح کرد: همه انسان‌ها روزی سالخورده می‌شوند و یا بنا به هر دلیلی ممکن است نیاز به توجه و حمایت داشته باشند، این توجهات باید از روی احساس وظیفه باشد و نه از روی ترحم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر نیز بیان داشت: فضای ادارات و بانک‌ها برای رسیدگی معلولان به امور‌ خود، مناسب‌سازی نشده‌اند.

مصطفی رجبی اظهار داشت: شهرستان بهشهر دارای سه هزار و 200 معلول است که در طول سال، برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی را برای آنها تدارک می‌بینیم تا توانمندی‌های خود را به اثبات برسانند.

وی اعلام کرد: 204 فرد معلول به تعاونی‌های مسکن مهر معرفی شدند، اداره بهزیستی در مجموع 500 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرد و اکنون برای 110 نفر از آنها شرایط دریافت مسکن مهر فراهم شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر در پایان گفت: پرداخت کمک هزینه دانشجویی به 33 معلول، اعطای کمک جهیزیه به 10 نفر، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به 170 معلول با اعتبار یک‌ میلیارد و 892 میلیون تومان و تقبل هزینه بیمه خویش‌فرمایی و کارفرماییِ 130 معلول، از دیگر عملکردهای اداره بهزیستی شهرستان بهشهر در سال‌جاری است.

انتهای پیام/86001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول