اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطرح کرد

نقش مهم مدیران در حفظ ضوابط بهداشتی بوفه‌های مدارس

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مسئولان به ویژه مدیران به دلیل نزدیکی و آشنایی به محیط، نقش مهمی در حفظ ضوابط بهداشتی بوفه‌های مدارس دارند.

نقش مهم مدیران در حفظ ضوابط بهداشتی بوفه‌های مدارس

جمال ناصحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ابلاغ موارد ضروری بهداشتی در مدارس به آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر شرایط و فضای مناسبی در صورت تایید کارشناسان بهداشت محیط برای پخت و پز در مدارس وجود داشته باشد، آنها می‌توانند با رعایت سایر ضوابط بهداشتی نسبت به ارائه غذاهای گرم از جمله لوبیا، تخم‌مرغ عدس و سیب‌زمینی اقدام کنند.

وی رعایت ضوابط بهداشتی از جمله کاشیکاری محل انجام پخت و پز و داشتن لوله‌کشی آب گرم و سرد را از جمله ضوابطی عنوان کرد که باید در مدارس رعایت شود تا مجوز ارائه مواد غذایی گرم به آنها داده شود.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: اگر شرایط و ضوابط مورد نیاز در مدارس فراهم نباشد، بوفه‌های مدارس فقط مجاز به ارائه مواد غذایی مشمول اخذ پروانه بهداشتی شامل کیک، کلوچه و خشکبار، البته با رعایت ضوابط کنترلی تاریخ تولید و انقضا هستند.

این مسئول به حضور کارشناسان بهداشت در مدارس اشاره کرد و گفت: مسئولیت نظارت بر رعایت این قوانین بر عهده این کارشناسان و همچنین مسئولان مدارس از جمله مدیر مجموعه است.

ناصحی با تاکید بر رعایت قوانین و ضوابط بهداشتی در بوفه‌ها ارائه مواد غذایی در مدارس ادامه داد: داشتن کارت بهداشت از موارد الزامی کارکنان در این حوزه به شمار می‌رود.

وی بار دیگر بر نقش مسئولان به ویژه مدیران مدارس در رعایت قوانین و مقررات بهداشتی تاکید کرد و افزود: باید متوجه بود که این مسئولان به دلیل نزدیکی بهتر می‌توانند امور بهداشتی را در این اماکن کنترل کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز امیدواری کرد، همراهی و همکاری بین کارشناسان بهداشتی و مسئولان مدارس مانع بروز تخلفات در این حوزه شود.

انتهای پیام/73004/گ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول