اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار تبریز خبر داد

اتمام پروژه ساختمان اصلی پایانه مسافربری تبریز‌ پس از 35 سال بلاتکلیفی

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از اتمام عملیات اجرایی پروژه ساختمان اصلی پایانه مرکزی تبریز تا پایان سال‌ جاری خبر داد.

اتمام پروژه ساختمان اصلی پایانه مسافربری تبریز‌ پس از 35 سال بلاتکلیفی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محبوب عبدالله‌پور در حاشیه بازدید از پروژه ساختمان اصلی پایانه مرکزی تبریز، اظهار کرد: با خیزی که امسال توسط بخش‌های مختلف شهرداری تبریز برداشته شده است، پروژه ساختمان اصلی پایانه مرکزی تبریز، پس از 35 سال بلاتکلیفی، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در توضیح روند پیشرفت این پروژه، گفت: تا چهار ماه پیش، به جز برخی موارد ظاهری، پیشرفتی در اجرای پروژه مشهود نبود؛ اما امروز، پروژه، با برخورداری از 50 درصد پیشرفت ریالی و حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی، در تمامی اضلاع پیشرفت داشته و هیچ مورد مبهمی در خصوص ادامه روند اجرای آن، وجود ندارد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای بخش‌های مختلف این پروژه را از مرحله آغاز به کار تاکنون، 250 میلیارد ریال، خواند و افزود: با تزریق 200 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل، محوطه‌سازی، مجموعه پارکینگ‌ها، فضای سبز، پد بالگرد، فروشگاه‌های چند منظوره و سایر بخش‌های عمومی و جانبی، پروژه تا پایان سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تاکید کرد: برای تحقق این موضوع، مانند همیشه، نیازمند هدایت و حمایت شورای اسلامی شهر هستیم.

عبدالله‌پور با یادآوری تکنولوژی قدیمی این پروژه، گفت: پروژه ساختمان مرکزی پایینه مرکزی تبریز، زمانی آغاز شد که هنوز آیین‌نامه 2800 زلزله تدوین و ابلاغ نشده بود؛ همین موضوع، امروز، تجدید نظر در برخی شیوه‌های اجرا را برای تکمیل پروژه ضروری می‌سازد.

وی با بیان این که از نظر روند تسریع در عملیات اجرایی، می‌توانستیم با حذف سازه‌های قدیمی، پروژه را با سرعت بیشتری پیش ببریم، متذکر شد: با توجه به تاکیدات مکرر شهردار تبریز در مور‌د استفاده بهینه از مصالح و مدیریت هزینه، تلاش شد تا با تغییراتی در سبک سازه و اسکلت فلزی، در عین تزریق فناوری‌های جدید عمرانی و به روز کردن اصول مقاوم‌سازی، از حجم عملیات عمرانی گذشته نیز بیشترین و بهترین بهره‌وری صورت بگیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، تعدد کارفرمایان را از جمله دلایل کندی تکمیل پایانه مرکزی شهر تبریز در گذشته عنوان کرد و گفت: با دستور شهردار تبریز در خصوص لزوم اجرای پروژه با مسئولیت مستقیم معاونت فنی و عمرانی، ادامه عملیات اجرایی، با سرعت و هماهنگی بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 30 شرکت مسافربری در پایانه مرکزی شهر تبریز اظهار داشت: ادغام این تعداد شرکت و تشکیل هفت یا هشت شرکت جدید، پیشنهادی است که در صورت اجرا، علاوه بر امکانپذیر بودن ایجاد فضاهای زیبا، مجهز و مجزا برای فعالیت این شرکت‌ها، رقابت بین آنها را نیز افزایش خواهد داد.

عبدالله‌پور گفت: هم‌اکنون آسانسورها، پله برقی‌ها و برخی لوازم مربوط به نماسازی خریداری شده و به زودی نصب آنها آغاز خواهد شد.

وی طراحی تونل‌ها برای ارتباط پارکینیگ‌ها و همچنین هدایت آب‌های زیرزمینی به خارج از مسیر پروژه را از مهم‌ترین موارد زیرساختی پروژه ساختمان اصلی پایانه مرکزی تبریز عنوان کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تاکید کرد: در هر حال، سعی داریم، با بهره‌گیری از بهترین نظرات و طراحی‌ها و استفاده از سازه‌های سبک، یک اثر معماری ارزشمند و زیبا را در این پروژه، اجرا کنیم.

انتهای پیام/60001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول