اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گرامیداشت سالروز تأسیس حماس در غزه/ غافلگیری جدید برای تل‌آویو

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با برگزاری مانوری گسترده در نوار غزه همزمان با سالگرد تاسیسش، توانایی‌های رزمی و تسلیحاتی خود را به نمایش گذاشت.

گرامیداشت سالروز تأسیس حماس در غزه/ غافلگیری جدید برای تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز (یکشنبه) بیست و هفتمین سالگرد تاسیس خود را با مانوری نظامی گرامی داشت و در این مانور توانایی‌های رزمی و تسلیحاتی خود را به نمایش گذاشت. این مراسم با حضور «اسماعیل هنیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و «موسی ابومرزوق» و «محمود الزهار» و دیگر سران حماس و هزاران نفر از مردم غزه برگزار شد.

 

بنا به گزارش وبگاه خبری «الرساله» فلسطین، این مانور گسترده نظامی در حالی برگزار شد که حماس با نیروی نظامی و اطلاعاتی خود در جنگ 50 روزه اخیر باعث غافلگیری اسرائیل شد. حماس در 6 سال اخیر سه جنگ را با رژیم صهیونیستی تجربه کرده است.

در این مانور نیروهای پیاده رژه رفتند و برای اولین بار پهپاد ابابیل حماس و موشک «قسام ؟؟» به نمایش گذاشته شد. علامت سوال روی این موشک به مجهول ماندن بُرد این موشک که نوعی غافلگیری برای رژیم صهیونیستی است، اشاره می‌کند.

پهپاد ابابیل به هنگام برگزاری این مراسم که شخصیت‌های بلندپایه مقاومت در آن حضور داشتند، بر فراز مکان مراسم به پرواز درآمد.

همچنین یگان غواصی وابسته به قسام که در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب فلسطین اشغالی نفوذ کرد، برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر شد و رژه رفت.

«صلاح البردویل» از رهبران حماس اعلام کرده است که این جنبش، غافلگیری‌های جدیدی برای رژیم صهیونیستی دارد.جنبش حماس در 14 دسامبر 1987 تاسیس شد  و کم کم به یک جنبش مسلحانه برای آزادسازی فلسطین مبدل شد.

 

در مانور نظامی امروز گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس ، ابوعبیده سخنگوی این گردان‌ها سخنرانی می‌کند و حماس به رژیم صهیونیستی توصیه کرده این سخنان را به دقت گوش دهد .

 

حماس 8 سال است که در محاصره به سر می‌برد و همچنان بازیگر مهم فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی است. هزاران نفر از طرفداران حماس روز جمعه (21 آذر) با برگزاری تظاهرات گسترده در نوار غزه سالگرد تاسیس این جنبش را گرامی داشتند.تصاویر زیر مربوط به مانور نظامی جمعه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول