اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی:

پژوهش در موضوع ‌شناسی به صدور فتوای دقیق توسط مراجع تقلید کمک می‌کند

معاون پژوهش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی گفت: پژوهش در موضوع ‌شناسی می‌تواند به صدور دقیق فتوا توسط مراجع تقلید و رفع ابهام مکلف کمک بسیار زیادی کند.

پژوهش در موضوع ‌شناسی به صدور فتوای دقیق توسط مراجع تقلید کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز موضوع ‌شناسی احکام فقهی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حسنی با بیان اینکه بحث پژوهش مقدمه و زیربنای همه فعالیت‌های علمی است، اظهار کرد: شالوده همه کارهای علمی پژوهش است و اگر بخواهیم کار اثرگذاری در جامعه انجام دهیم باید درباره آن موضوع پژوهش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر پژوهش دقیق صورت گیرد تلفات کارها کاهش خواهد یافت بیان کرد: در مباحث دینی با توجه به اینکه دین برنامه سعادت بشر را ارائه می‌کند، بحث پژوهش نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون پژوهش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی ادامه داد: پژوهش در حوزه دین یکی از مباحثی است که به گفته برخی بزرگان سال‌ها خلا آن احساس می‌شد و به لطف خدا در سال‌های اخیر با راه اندازی مرکز موضوع ‌شناسی احکام فقهی تا حد زیادی نسبت به رفع این خلا اقدام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های موضوع شناسی این است که موجب صدور فتوای دقیق توسط مراجع تقلید و رفع ابهام از مکلف می‌شود بیان کرد: عمده فعالیت مرکز موضوع شناسی احکام فقهی پژوهشی است و در این راستا هشت گروه پژوهشی از قبیل گروه پزشکی، گروه خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، گروه عبادی، گروه فرهنگی هنری، گروه بانوان، گروه اقتصاد، گروه سیاسی اجتماعی و گروه فقه و حقوق در مرکز فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با بیان اینکه ما در مرکز موضوع شناسی احکام فقهی دو نوع نگاه موضوع شناسی داریم خاطرنشان کرد: نگاه اول نگاه محض و نگاه دوم موضوع شناسی مضاف است.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی ارتباط خوب و مستمری با پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی دارد، اظهار کرد: مرکز موضوع شناسی با توجه به ماهیتی که دارد توانسته ارتباط تنگاتنگی با مراکز علمی کشور از قبیل سازمان محیط زیست در بحث پرندگان، دانشگاه علوم پزشکی در بحث باروری و دیگر مراکز علمی برقرار کند.

انتهای پیام/2258/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول