اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه قائمیه:

شکنجه‌های سازمان سیا لکه ننگی بر سیاست‌های غرب است

خطیب نماز جمعه قائمیه گفت: شکنجه‌های سازمان سیا لکه ننگی بر سیاست‌های غرب است.

شکنجه‌های سازمان سیا لکه ننگی بر سیاست‌های غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمیه، حجت‌الاسلام قهرمان عباسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این بخش با گرامیداشت 28 صفر سالروز رحلت جان‌گداز پیامبر بزرگوار اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در سخنانی اظهار داشت: گزارش کمیسیون اطلاعات سنا مبنی بر شکنجه‌های وحشیانه سیا وقاحت یانکی‌ها و مدافعان دروغین حقوق بشر غرب را اثبات کرد.

وی ادامه داد: کشوری که با اعمال جنایت‌کارانه دست به شکنجه‌های وقیحانه می‌زند و تهدید به قتل و تجاوز به محارم می‌کند چگونه می‌تواند مدافع حقوق بشر باشد؟!

امام‌جمعه قائمیه متذکر شد: مایه تعجب و شگفتی این است که چگونه انتظار می‌رود که چنین کشوری مدافع حقوق ایران در مذاکرات هسته‌ای و قابل‌اعتماد برای مذاکره باشد.

عباسی، تنها راه مقابله با چنین سیاست، فرهنگ، مدیریت و حکومت را وحدت و همدلی و انسجام ملی عنوان کرد.

وی به آمار بالای بی‌سوادی در کشور اشاره کرد و متذکر شد: به‌طور یقین بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی بوده و اسلام به مسئله علم و سوادآموزی توجه ویژه‌ای دارد و در قرآن کریم و در کلام معصومین نیز توصیه و تأکید فراوانی در این راستا شده است.

امام‌ جمعه قائمیه تأکید کرد: با توجه به این‌گونه توصیه‌ها چرا هنوز بی‌سوادی در جامعه اسلامی وجود دارد و اقدام جدی در ریشه‌کنی آن در کشور صورت نگرفته است.

عباسی تصریح کرد: 650 بی‌سواد از سن 10 سالگی تا 49 سالگی تاکنون در بخش چنارشاهیجان شناسایی‌شده که احتمال می‌رود این آمار بیشتر از این باشد.

وی افزود: به گفته مسئولان تا سال 94 باید ریشه بی‌سوادی از جامعه کنده شود که در این راستا آموزش‌وپرورش برنامه‌هایی تدارک دیده است که باید با آن همکاری کرد.

امام‌ جمعه قائمیه یادآور شد: افرادی که بتوانند در مدت پنج ماه، بی‌سوادی را باسواد کنند و قدرت خواندن و نوشتن را برای یک فرد بی‌سواد فراهم کنند به ازای هر فرد بی‌سواد 680 هزار تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

عباسی هفته وقف را گرامی داشت و تصریح کرد: وقف سنّت حسنه‌ای است که پیامبر و اهل‌بیت ایشان و به تبعیت از آن‌ها پیروانشان بنا گذاشته‌اند و یک سرمایه ماندگار و بابرکت به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: پیش از اینکه مرگ قدرت تسلط و مالکیت بر اموالمان را از ما بگیرد باید با وقف این حق مالکیت را برای خود حفظ کنیم تا بتوانیم در آخرت از ثواب‌های آن بهره‌مند باشیم.

امام‌ جمعه قائمیه متذکر شد: در معاملات املاک وقفی باید قوانین وقف رعایت شود و حق ‌و حقوق موقوفات مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان از شهرداری، شورا و ... و همچنین بنگاه‌های معاملاتی درخواست کرد هنگام فروختن و یا واگذاری زمین موضوع وقف را یادآوری کنند چراکه پس از آن اختلاف و درگیری بین خریدار و فروشنده و بدبینی نسبت به عمل خیر وقف به‌وجود می‌آید.

انتهای پیام/2448/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول