اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جوزف نای: ازسرگیری روند دیپلماسی با کوبا به احیای قدرت نرم آمریکا کمک می‌کند

نظریه‌پرداز تئوری «قدرت نرم» و استاد روابط بین‌الملل در آمریکا برقراری روابط دیپلماتیک با کوبا را هوشمندانه و آنرا کمکی به احیای قدرت نرم واشنگتن در آمریکای لاتین دانست.

جوزف نای: ازسرگیری روند دیپلماسی با کوبا به احیای قدرت نرم آمریکا کمک می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزف نای» استاد مطرح روابط بین‌الملل در آمریکا، از برقراری روابط دیپلماتیک این کشور با کوبا حمایت کرد و سیاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در این موضوع را «هوشمندانه» خواند.

«جوزف نای» استاد روابط بین‌الملل در آمریکا و نظریه‌پرداز مفهوم «قدرت نرم» در اظهاراتی کوتاه ضمن حمایت از برقراری روابط واشنگتن-هاوانا تاکید کرد: «اقدام اوباما در ازسرگیری روابط دیپلماتیک با کوبا، سیاستی "هوشمندانه" است».

تحلیلگر ارشد آمریکایی با اذعان به ناکارآمدی سیاستهای پنج دهه اخیر آمریکا در قبال کوبا با توسل به ابزارهایی چون فشارهای نظامی و محاصره اقتصادی افزود: «سیاست کنونی(برقراری روابط دیپلماتیک) جایگزین سیاستهای غیرسازنده می‌شود و به بازگرداندن بخشی از قدرت نرم آمریکا به آمریکای لاتین کمک می‌کند».

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته طی نطقی تلویزیونی، با بیان اینکه تحریم‌های وضع‌شده علیه کوبا نتوانسته کمکی به اهداف آمریکا کند، از پایان مخاصمه میان روابط دو کشور خبر داد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول