اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری آیین‌های مختلف

شهر تاریخی بسطام غرق در سوگ پیامبر رحمت و کریم اهل بیت(ع) شد+تصاویر

مردم عزادار بسطام در سوگ پیامبر رحمت و کریم اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

شهر تاریخی بسطام غرق در سوگ پیامبر رحمت و کریم اهل بیت(ع) شد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بسطام، هیئت‌های مذهبی عصر امروز با برپایی دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در تمام مساجد و تکایا حضور یافته و هم‌نوا با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) به نوحه‌سرایی و عزاداری پرداختند.

سوگواران و شیفتگان خاندان نبوت و امامت(ع) با حمل پرچم‌های عزا و حضور در آستان منور امام‌زاده محمد(ع) بسطام این مصیبت عظما را به فرزند امام جعفر صادق(ع) تسلیت گفته و با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی ارادت خود را ابراز کردند.

اقشار مختلف مردم هم‌زمان با برپایی مراسم سوگواری رحلت رسول اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با تهیه و پخت غذاهای نذری و پذیرایی از سوگواران در خیابان‌های محل تردد دسته‌های عزادار و آستان امام‌زاده در برگزاری باشکوه این آیین معنوی سهیم شدند.

میهمانان عزادار که از دیگر شهرها و روستاها برای شرکت در این مراسم خود را به آستان منور امام‌زاده محمد(ع) رسانده بودند در پایان این مراسم و پس از اقامه نماز در مساجد و و تکایا پذیرایی شدند.

انتهای پیام/74022/ح20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول