اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: اپوزیسیون ونزوئلا در تلاش برای فروپاشی نهادهای دولتی است

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن ابراز تاسف از بی‌احترامی اپوزیسیون به قانون اساسی این کشور گفت: راست‌گراها به دنبال صدمه‌زدن و فروپاشی نهادهای دولتی هستند.

مادورو: اپوزیسیون ونزوئلا در تلاش برای فروپاشی نهادهای دولتی است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا مبارزه اخیر گروه‌های اپوزیسیون به منظور فروپاشی نهادهای دولتی این کشور را محکوم کرد.

«مادورو» دیدگاه منفی نمایندگان اپوزیسیون ونزوئلا در انتصاب مقامات جدید دستگاه‌های قضایی، حوزه‌های انتخاباتی و حقوق شهروندی که در مجلس ملی این کشور انجام شده است را رد کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا از «میرافلورس» کاخ ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که اپوزیسیون از قدرت کم خود در مجلس ملی این کشور برای ایجاد آشوب و تلاش در فروپاشی نهادهای دولتی استفاده می‌کند.

«مادورو» این طرز برخورد و دیدگاه‌های منفی نمایندگان اپوزیسیون ونزوئلا را نتیجه دمدمی مزاج بودن آن‌ها دانسته و خاطرنشان کرد که این گروه از مخالفان، رهبری سیاسی واحدی ندارند و همواره در خدمت امپریالیسم قدم بر می‌دارند.

در این راستا رئیس جمهور ونزوئلا ابراز تاسف کرد که اپوزسیون نمی‌توانند به قانون اساسی این کشور احترام بگذارند و در برقراری صلح و امنیت در کشور مشارکت و همکاری داشته باشند.

جمعه گذشته به طور معمول روندی برای تصویب انتصاب مقامات جدید در مجلس ملی ونزوئلا صورت گرفت اما با این حال ایجاد نا‌آرامی و مبارزه میان جناح‌های مخالف در این کشور را در پی داشت.

«مادورو» تصریح کرد: اینگونه اقدامات اپوزیسیون با هدف فروپاشی نهادهای دولتی برنامه‌ریزی شده است.

مجلس ملی ونزوئلا دوشنبه نمایندگان جدیدی در حوزه حقوق و اختیارات شهروندی، دیوان عالی دادگستری و شورای ملی انتخابات این کشور برگزید.

در نشست ویژه‌ای به رهبری «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا در روز دوشنبه، «تارک ویلیام ساب»به عنوان نماینده دفاع از حقوق شهروندی و «مانوئل گالیندو بایستروس» به عنوان ناظر و بازرس در این کشور انتخاب شدند؛ «لوئیسا اورتگا دیاز» نیز دوره تصدی خود را به عنوان دادستان کل در این کشور ادامه خواهد داد.

بر طبق قانون برگزاری انتخابات، مجلس ملی ونزوئلا با برگزاری یک نشست ویژه و با حضور 2 سوم از نمایندگان خود (110 رای)، نمایندگان جدید شورای ملی انتخابات را برای خدمت در 1 دوره 7 ساله انتخاب کرد.

ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که به گفته دولت ونزوئلا هدفش ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در دولت و برهم زدن آرامش و امنیت در کشور بود.

دولت ونزوئلا با اتخاذ تدابیری مؤثر و مفید با کمک همبستگی و اتحاد بالای مردم این کشور آمریکای جنوبی عوامل این فتنه را ناکام گذاشت و اجازه نداد این گروه به اهدافشان برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول