اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان:

از هر 16 ازدواج یک طلاق در سیستان و بلوچستان ثبت می‌شود

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از هر 16 ازدواج یک طلاق در سیستان و بلوچستان ثبت می‌شود.

از هر 16 ازدواج یک طلاق در سیستان و بلوچستان ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از  زاهدان به نقل از روابط عمومی ثبت احوال سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 16 هزار شناسنامه مکانیزه و 17 هزار کارت هوشمند ملی در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: رتبه آخر سهمیه سالمندی کشور که درصد آن 7.5 جمعیت بالای 65 سال بوده نیز متعلق به سیستان و بلوچستان با درصد 3.3 سهم است.

این مسئول ادامه داد: شصت و نه درصد از جمعیت این استان زیر 30 سال هستند که از این نظر سیستان و بلوچستان رتبه اول جمعیت جوان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 94 درصد ولادت‌های ثبت شده سیستان و بلوچستان در مهلت قانونی و بقیه به صورت معوقه به ثبت رسیده از مردم استان درخواست کرد نسبت به ثبت ولادت در مهلت قانونی 15 روز و وفات در مهلت قانونی 10 روز اقدام کنند.

دهمرده پایین‌ترین سن ازدواج و پایین‌ترین درصد میزان طلاق در کشور را متعلق به سیستان و بلوچستان دانست و تصریح کرد: آمار به ثبت رسیده در دفاتر رسمی نشان می‌دهد که درصد طلاق در سیستان و بلوچستان نیم به هزار بوده و به تعبیری از هر 16 ازدواج یک طلاق بوده، اما این آمار در کشور 5 به 1 است.

مدیرکل ثبت احول سیستان و بلوچستان افزود: پایین‌ترین سن ازدواج پسران در سیستان و بلوچستان 25 و نیز سن ازدواج دختران 21 سال است.

این مسئول بیان کرد: رتبه نخست ولادت کشور هم به این استان تعلق دارد به طوری که درصد ولادت در این استان 35 به هزار بوده است.

وی به اهمیت مشارکت یاوران ثبتی اشاره کرد و گفت: طرح رابطان ثبت احوال از سال 89 در سیستان و بلوچستان به اجرا در آمده و باعث افزایش ثبت وقایع چهارگانه (ولادت، فوت، ازدواج و طلاق) در استان شده است.

دهمرده اضافه کرد: رابطان ثبت احوال متشکل از دهیاران، شوراهای اسلامی، مسوولان خانه بهداشت، ماماها، بزرگان و ریش‌سفیدان روستاها استان هستند که این سازمان را در ثبت وقایع چهارگانه یاری می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت استفاده از اطلاعات آماری در برنامه‌ریزی‌ها، اعم از تعیین اهداف و خط مشی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها افزود: نقش کلیدی آمار و اطلاعات به عنوان پیش نیاز تمام تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها امری مشهود است.

این مسئول در اختیارگذاشتن شناسنامه و یا دفترچه درمانی به افراد غیر چه بسا برادر یا خواهر و یا یکی از بستگان فرد باشد و بدتر از همه اگر فردی بیگانه باشد را جرم دانست و بیان کرد: در این‌گونه موارد افراد متخلف از خدمات دولت محروم می‌مانند مگر اینکه با دخالت دستگاه قضایی به مشکل آن‌ها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/75009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول