اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

برای تکمیل کلور درام 140 میلیارد تومان نیاز است

فرماندار شهرستان خلخال گفت: برای تکمیل راه اصلی خلخال کلور درام 140 میلیارد تومان نیاز است.

برای تکمیل کلور درام 140 میلیارد تومان نیاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی احمدی عصر امروز در جلسه شورای اداری در خلخال با بیان اینکه کلور درام یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی بین استانی و کشوری خلخال است و برای تکمیل آن نیاز به 140 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: در سال جدید یک قرارداد 12 میلیارد تومانی با پیمانکار این پروژه بسته شده و امسال نیز پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای این پروژه در نظر گرفته شده که نیازمند توجه مسئولان کشوری و استانی به این مسیر است چراکه با ساخت این مسیر اهالی استان اردبیل این مسیر را برای تردد به مرکز کشور انتخاب می‌کنند که علاوه بر کوتاهی مسیر، سبب صرف زمانی با ایمنی کامل در تردد را برای مردم به دنبال دارد.

وی به شرایط سخت، کوهستانی و سرد خلخال اشاره کرد و ادامه داد: باید قبول کنیم که در مقایسه کار در شهرستان خلخال در پروژه‌های مختلف با هر میزان می‌توان پنج برابر کار را در سایر شهرستان‌ها که فضای دشت دارند، انجام داد.

فرماندار شهرستان خلخال افزود: در حال حاضر از 145 پارچه آبادی خلخال 38 روستا گاز طبیعی دارند که در 10 روستا گازرسانی در حال انجام است و 97 روستای فاقد گاز در شهرستان همچنان موجود است که ما به سقف ریالی پروژه‌های گازرسانی نگاه نمی‌کنیم و شاخص‌ها را از دید برخورداری مردم روستاها و بهره‌مندی آنان بررسی می‌کنیم که نیازمند به توجه بیشتر مسئولان استانی است.

وی عنوان کرد: در حوزه آب روستایی نیز ما به شدت نگران عدم بارش در منطقه بودیم که خشکسالی سال آینده را نیز رقم ‌می‌زد ولی با عنایت حضرت حق بارش رحمت الهی در شهرستان انجام شده و به درگاه خداوند شاکریم، امسال اعتبار در نظر گرفته شده برای حوزه‌ آب و فاضلاب روستایی به رقم چهار میلیارد و 862 میلیون تومان رسیده که از این اعتبارات از محل تبصره 22، ماده 10 و 12 و بحران ابلاغ شده، انتظار داریم در بحث آب شرب روستایی تحول لازم انجام گیرد.

احمدی به پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان خلخال در حوزه‌ آبرسانی روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: از سال گذشته کار مجتمع آبرسانی دین دوست در بخش مرکزی، برندق در بخش خورش‌رستم، لرد گلوزان و علی‌آباد باقی‌ مانده و در سال جدید نیز آبرسانی به روستاهای کردنشین مصطفی‌لو، آقبلاغ کرد، لنبر، شیخ علی لرد و دیلمده در بخش شاهرود تعریف شده است.

وی نگاه دولت تدبیر و امید را توسعه شهرستان خلخال و پیشرفت این خطه عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده تا پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت تکمیل قرار گیرند تا مردم بهتر از خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان برخوردار شوند.

احمدی با اشاره به این موضوع که راه اصلی خلخال به فیروز‌آباد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: ما انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی با نظارت و پیگیری کامل از روند پیشرفت پروژه‌ها در تکمیل آن‌ها تسریع کنند و ما ناظران را مسئول پیگیری پروژه‌ها می‌دانیم و هیچ قصور و کوتاهی را از هیچ‌کس قبول نمی‌کنیم و باید جوابگوی مردم شهرستان در حوزه‌های مختلف باشیم.

وی به تاکیدات استاندار اردبیل در مورد راه ماجولان ماسوله اشاره کرد و افزود: اداره کل راه و‌ شهرسازی استان باید این پروژه را نیز در جمع پروژه‌های دارای اعتبار می‌آوردند که متاسفانه این طور نشده و ما از طریق استانداری و مسئولان مربوطه پیگیر این موضوع هستیم تا این مسیر زیبای گردشگری و ارتباطی شهرستان خلخال به استان گیلان نیز در سریع‌ترین زمان در اختیار مردم شهرستان قرار گیرد.

احمدی گریزی هم به اداره اوقاف زد و از رئیس جدید این اداره خواست تا پیگیر امورات اداره اوقاف در شهرستان باشد.

فرماندار خلخال اظهار کرد: کنترل نظارت باید در حوزه اوقاف قوی باشد و بحث فنی و زیرساختی نیز اهمیت دارد که متاسفانه با مراجعه به امامزاده سید دانیال (ع) خلخال شاهد جنگلی از ستون‌ها هستیم که پیگیریم 12 ستون از این مجموع حذف شود تا اصلاحات لازم در برنامه محوری ساخت بقاع قرار گیرد.

وی به استعداد شهرستان در جذب توریسم مذهبی و دینی اشاره کرد و گفت: اوقاف شهرستان باید بیشتر از گذشته پیگیر موضوعات و مشکلات در سراسر شهرستان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدی در حاشیه صبحت‌هایش با تشریح این موضوع که دهه مبارک فجر در پیش است، از تمام ادارات خواست تا برنامه‌های خود را طبق هماهنگی و تعامل برای دهه فجر تنظیم و تا 30 دی ماه به ستاد دهه فجر شهرستان خلخال واقع در فرمانداری تحویل تا برنامه‌ریزی شایسته انجام شود.

وی دهه فجر را افتخاری برای نظام شکوهمند جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هدایت امام راحل در کنار همین مردم به پیروزی رسید و ما وظیفه خدمت به این مردم را داریم و امام خمینی (ره) برای استقرار این نظام الهی و دینی 15 سال تبعید و دوری از وطن، دستگیری و سختی‌های فراوان را تحمل کرد و در کنار همین مردم توانست نظامی بر پایه اعتقادات و مذهب پایه‌ریزی کند که امروز بعد از گذشت سال‌ها از این تلاش و شهامت شاهد ایرانی مقتدر در دنیا هستیم و اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان نشر یافته و این موضوعات را می‌بینیم.

احمدی تصریح کرد: شهرستان خلخال از روند توسعه عقب مانده و نیاز به اقدامات اساسی و توجهات بیشتر از سوی مسئولان کشوری و استانی دارد و با کمی تامل در می‌یابیم که شهرستان خلخال اولین شهرستان و نزدیک به مرکز کشور است که با استان گیلان همجوار است ولی از نگاه استانی در انتهای اردبیل قرار گرفته است.

وی شهرستان خلخال را دارای استعداد فراوان در نیروی انسانی ماهر و متعهد و با اخلاق عنوان کرد و ادامه داد: در روز فرهنگی استان که در برج میلاد تهران برگزار شد برنامه شهرستان خلخال بهتر از سایر شهرستان‌ها انجام شد که شایسته تقدیر است.

احمدی تصریح کرد: خلخالی باید افتخار کند که چنین نیروهای توانمند از لحاظ علمی، اقتصادی و فکری در کشور دارند و ما با گردآوری اطلاعات این افراد تلاش می‌کنیم که از استعدادها در توسعه شهرستان خلخال استفاده لازم انجام شود.

فرماندار خلخال خاطرنشان کرد: متاسفانه مراسم شهدای گمنام شهر هشتجین که حضور هزاران نفر از مردم در آن مشهود بود، آن طور که شایسته بود از صدا و سیمای استان پخش نشد که البته خبرنگاران شهرستان تلاش خود را به کار گرفتند و این مشکل به صدای و سیمای استان اردبیل بر می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دلیل در پیش رو بودن ایام‌الله دهه فجر و برگزاری مطلوب و هماهنگی بین ادارات، حمدالله نقیب به عنوان دبیر ستاد دهه فجر شهرستان خلخال انتخاب شد.

انتهای پیام/62008/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول