اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

پیگیر اختصاص اعتبارات تامین آب اراضی شیب‌دار کهگیلویه و بویراحمد هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیری اختصاص 50 میلیارد ریال برای تامین آب باغات اراضی شیب‌دار، احداث خط ویژه روغن‌کشی زیتون از جمله مهم‌ترین مصوبات نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد بود.

پیگیر اختصاص اعتبارات تامین آب اراضی شیب‌دار کهگیلویه و بویراحمد هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ابوالقاسم حسن‌پور مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، رمضانی، مشاور وزیر و مجری طرح زیتون کشور، گل‌محمدی رئیس موسسه تحقیقات مرکبات کشور در بازدیدی یک‌ روزه از باغات زیتون و مرکبات کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولان استانی و شهرستانی جهاد کشاورزی در نشست شورای اداری حاضر شدند تا وضعیت باغبانی این استان را آنالیز کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این نشست موضوعات مهمی مطرح و مصوب شده است، گفت: پیگیری اختصاص 50 میلیارد ریال برای تامین آب باغات اراضی شیب‌دار، احداث خط ویژه روغن‌کشی زیتون از جمله مهم‌ترین مصوبات این نشست بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد به جمع تولیدکنندگان روغن زیتون پیوست

جعفر گوهرگانی با اشاره به تولید 14 تن روغن زیتون در سال‌جاری ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به طور رسمی به جمع تولیدکنندگان روغن زیتون در کشور پیوست.

وی با اشاره به وابستگی کشور به روغن تصریح کرد: احداث خوشه صنعت زیتون از دیگر مصوبات نشست شورای ادرای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

متولی بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد تا آموزش‌های رایگانی در مباحث مختلف باغبانی برای باغداران استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد و کشاورزان این استان در بازدیدهای مختلف از باغات مهم کشور با روش‌های مدرن باغداری آشنا شوند.

تامین هزینه‌های هرس و تغذیه باغات زیتون

به گفته گوهرگانی در نشست شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی همچنین مقرر شد هزینه‌های هرس، پیوند، تغذیه و اصلاح باغات زیتون این استان برآورد و از سوی وزارت جهاد کشاورزی تامین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به غرس‌های نهال‌های مشکل‌دار انار در سالیان گذشته از قول مساعد مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت برای کمک به اصلاح این باغات در استان خبر داد.

وی ادامه داد: از آنجا که این استان شرایط مساعدی را برای توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار دارد، قول ویژه گرفتیم که مبالغی را برای تامین آب این اراضی جهت احداث باغ در اختیار سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد.

یک نهال هم از خارج استان وارد نمی‌کنیم

گوهرگانی حمایت از تولیدکنندگان نهال را از دیگر مصوبات این نشست خواند و تاکید کرد: حتی اگر یک متر هم توسعه باغات نداشته باشیم، اجازه ورود نهال از بیرون از استان را نمی‌دهیم چراکه این کار به معنی انتقال بیماری‌های نابودکننده باغات خواهد بود.

وی احداث خط ویژه روغن‌کشی و حمایت مالی وزارت جهاد کشاورزی از توسعه باغات زیتون را از دیگر مصوبات این نشست اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت از طرح‌های تحقیقاتی باغبانی، آموزش باغداران و توسعه فراوری زیتون و تولید محصولات متنوع وابسته به زیتون را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

انتهای پیام/82005/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول