اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی:

طلاب در خدمت به مردم نگاه مادی ندارند

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: طلاب در برخورد با مردم از امام علی (ع) الگو می‌گیرند و در خدمت به مردم نگاه مادی ندارند.

طلاب در خدمت به مردم نگاه مادی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با جمعی از طلاب سفیران هدایت استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان که ظهر امروز در سالن اندیشه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، ابراز کرد: افرادی که به مرحله طلبگی رسیده‌اند، باید مسئولیت فرهنگی سنگینی را به دوش بکشند.

وی فلسفه اصلی سفیران هدایت را به‌کارگیری همه جانبه از ظرفیت‌های طلاب خواند و اضافه کرد: این طرح آموزشی بعد از انقلاب مدتی برنامه‌ریزی شد و امروزه به اجرا درآمده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: شهرستان‌ها و مناطقی در کشور نیازمند ارائه معارف اسلامی هستند و سفیران هدایت باید این نیازمندی را برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز زود است که سفیران هدایت را مورد ارزیابی قرار دهیم گفت: افرادی که در این طرح آموزشی شرکت کرده‌اند جهادی را در پیش گرفته که باید آن را به پایان برسانند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی یادآور شد: علم ارزش بزرگی است و افرادی که توفیق تولید علم را پیدا می‌کنند، خدمت بزرگی به جامعه اسلامی انجام خواهند داد.

وی علومی که دین به مردم معرفی کند را از علوم برجسته دانست و تصریح کرد: روایات و آیات فراوانی در این زمینه وجود دارد و این روایات از افرادی که دین را ترویج می‌دهند به عنوان مرزبان‌های اسلام نام برده است.

آیت‌الله مصباح یزدی به وظایف مرزبان‌ها اشاره کرد و افزود: این مرزبان‌ها دل‌ها را از شیاطین حفظ می‌کنند و ارزش این مرزبان‌ها بیشتر از افرادی است که از مرز‌های جغرافیایی دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه نگاه‌های متفاوتی نسبت به افرادی که به دنبال ترویج معارف دینی هستند وجود دارد، مطرح کرد: برخی از افراد به روحانیت به چشم صنفی نگاه دارند و این نگاه کار آن‌ها را در ردیف اصناف قرار می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه دنبال کردن رسالت پیامبران را یکی دیگر از نگاه‌های افراد نسبت به طلبگی دانست و عنوان کرد: پیامبران در زندگی خود شغل‌هایی داشتند اما رسالت اصلی خود را ابلاغ معارف دینی قرار داده بودند.

وی متذکر شد: نگاه اول اشتباه نیست و در نگاه اول طلبگی، برترین صنف است اما اگر در مقابل طلبگی از هیچ فردی به جز خداوند درخواستی نداشته باشیم به جایگاه معنوی و دنیوی خاصی خواهیم رسید.

آیت‌الله مصباح یزدی مطرح کرد: این دو نگاه در رفتار انسان اثر خواهد گذاشت و اگر افرادی نگاه صنفی داشته باشند در انجام اقدامات خداپسندانه به دنبال مادیات دنیا و بازاریابی خواهند بود اما اگر آن‌ها می‌خواهند به دنبال ادامه دادن راه پیامبران باشند، باید همانند ایشان رفتار کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی از دوران حکومت امام علی (ع) یاد کرد و گفت: طلاب در برخورد با مردم از امام علی (ع) الگو می‌گیرند و در خدمت به مردم نگاه مادی ندارند.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروزی به شیوه‌ای تعیین شده است که نیازهای مقدماتی طلاب توسط منابع خاصی تامین شود، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جانشین رسالت باشیم باید الگویمان را پیامبر اسلام (ص)‌ قرار دهیم و این موضوع باید در جوانی تمرین شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر ساده‌زیستی و قناعت تاکید کرد و گفت: اگر نیت را برای خداوند خالص کنیم به بسیاری از امکانات کم راضی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در زندگی روزانه باید به خواسته‌های حضرت مهدی (عج) توجه داشته باشیم و این اقدام راهکاری برای رسیدن به سعادت اخروی است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به جایگاه بانوان در دین مبین اسلام افزود: رسیدن به جایگاه‌های والای علمی و معنوی به آقایان محدود نخواهد شد.

انتهای پیام/78016/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول