اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

ثبت‌نام المپیادهای علمی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری از آغاز ثبت‌نام المپیادهای علمی در این استان خبر داد.

ثبت‌نام المپیادهای علمی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سامان، علیرضا کریمیان ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سامان با اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت‌نام المپیادهای علمی از 25 دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و تا چهارم بهمن‌ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این المپیاد در هفت رشته زیست شناسی، فیزیک، ریاضی، شیمی، کامپیوتر، نجوم و ادبی برگزار می‌شود، عنوان کرد: دانش‌آموزان دوم و سوم دوره متوسطه با کسب مدال در این المپیادها از کنکور معاف و تیم المپیاد کشور برای حضور در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت.

کریمیان با بیان اینکه از جمله مصوبات این نشست تبدیل فضاها و املاک مازاد به مکان‌های مورد استفاده است، بیان داشت: مدارس غیرقابل استفاده باید به مکانی تبدیل شود که بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

وی گفت: مدارسی که در حاشیه رودخانه زاینده‌رود بدون دانش‌آموز هستند باید برای جلوگیری از تخریب آن‌ها و ایجاد درآمد به بخش خصوصی اجاره داده شوند.

کریمیان با بیان اینکه فضای‌های مخروبه در سطح شهرستان سامان با تغییر کاربری باید به فروش برسند و درآمد حاصله از آن در این شهرستان هزینه شود، تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت بالایی در راستای جذب گردشگر دارد که مدارس مازاد در این شهرستان باید پذیرای گردشگران و مسافران باشد و برای مجهز کردن این مدارس نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم.

*17 فضای مخروبه در شهرستان سامان وجود دارد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان نیز در ادامه این نشست گفت: در این شهرستان 17 فضای مخروبه وجود دارد که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی درستی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه این تعداد مدرسه هر کدام دارای زیربنا 150 متر مربع هستند که در حال حاضر این مدارس شرایط فضای آموزشی را دارا نسیتند، عنوان کرد: ارزش ریالی این تعداد مدارس 17 میلیارد و 550 میلیون ریال است که با تغییر کاربری این فضاها باید به فروش برسند.

دهقان با بیان اینکه 20 واحد آموزش ابتدایی در سطح شهرستان به صورت مختلط هستند که فرهنگیان و دانش‌آموزان در این مدارس با مشکل روبه رو هستند تصریح کرد: در سطح این استان و شهرستان باید تصمیمی در این مورد گرفته شود.

دهقان با بیان اینکه در این شهرستان کمبود مربیان پرورشی و تربیت بدنی وجود دارد تاکید کرد: باید در سریعترین زمان ممکن برای برطرف کردن این مشکل چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/68008/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول