اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عاموس یادلین:

پاسخ حزب‌الله به اسرائیل حتمی است

رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی پاسخ حزب‌الله به تهاجم هوایی این رژیم به جنوب سوریه که باعث شهادت نیروهای حزب‌الله شد را حتمی دانست.

پاسخ حزب‌الله به اسرائیل حتمی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «عاموس یادلین» در گفت‌وگو با رادیو ارتش، پاسخ حزب الله به حمله هوایی روز گذشته (یکشنبه) این رژیم به منطقه قنیطره که باعث شهادت برخی اعضا حزب‌الله شد، حتمی دانست.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»،‌ یادلین که اخیرا ریاست موسسه مطالعات امنیت ملی را بر عهده دارد، گفت: «فکر نمی‌کنم هدف این حمله آسیب زدن به حزب‌الله بوده باشد. فکر می‌کنم این حمله یک عملیات پیشگیرانه برای هدف قرار دادن فعالیت‌های حزب‌الله در بلندی‌های جولان بوده است».

وی افزود: «حزب‌الله تمایلی به آغاز حمله علیه اسرائیل از جنوب لبنان ندارد. به جای آن،  حزب‌الله می‌خواهد خلائی را که بعد از شروع جنگ داخلی در سوریه، در طرف سوری بلندی‌های جولان به وجود آمده، از بین ببرد».

یادلین در ادامه مدعی شد، حزب‌الله سازمانی را در بلندی‌های جولان به وجود آورده و به نظر می‌رسد برای آن فعالیت علیه رژیم صهیونیستی از این مکان آسان‌تر است. به ادعای وی، حزب‌الله با حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و مبارزه علیه گروه‌های تروریستی نظیر جبهه النصره و داعش، در این کشور بسیار فعال است.

این مقام سابق اسرائیلی افزود،‌ حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب با «روسای ایرانی» خود رایزنی خواهند کرد و درباره اینکه آیا پاسخ شدید به این اقدام اسرائیل منطقه را به جنگ خواهد کشاند یا نه، در نظر خواهند گرفت.

عاموس یادلین در پاسخ به این پرسش که آیا حمله به بلندی‌های جولان دارای اهداف انتخاباتی بوده است، این موضوع را رد کرد و گفت: «من بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش و «گادی ایزنکوت» رئیس بعدی این ستاد و معاون کنونی گانتس را به خوبی می‌شناسم. آنها افراد با مسئولیتی هستند و اگر انجام این عملیات را تایید کرده‌اند، انگیزه سیاسی در پشت آن نبوده است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول