اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیشرفت 85 درصدی سد 2.5 میلیون متر مکعبی دالان

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت 85 درصدی سد 2.5 میلیون متر مکعبی دالان در منطقه جوکار خبر داد.

پیشرفت 85 درصدی سد 2.5 میلیون متر مکعبی دالان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران‌کل و معاونین استاندار از صبح امروز در یک بازدید یک روزه از مناطق سیلاب‌کلوار و با برگزاری شورای اداری در جوار امامزاده شاه‌غالب مشکلات این مناطق و روستا‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

استاندار و مسئولان استانی و رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از سد دالان در این منطقه بازدید داشتند و در حاشیه این بازدید جعفر گوهرگانی عنوان کرد: احداث و ساخت سد دالان در سال 90 شروع به کار کرد و این سد 500 هکتار از اراضی منطقه جوکار را زیر آبیاری قرار می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه این سد 2.5 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد، افزود: تاکنون 1.5 میلیارد تومان هزینه ساخت مخزن این سد شده است.

گوهرگانی تکمیل این سد را تحولی بزرگ در کشاورزی این منطقه دانست و گفت: تکمیل و بهره‌برداری سد دالان به یک میلیارد و 200 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای خط انتقال این سد 7.5 میلیارد تومان نیاز است که در سال‌جاری 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای این سد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای آبرسانی هر هکتار از این 500 هکتار تحت پوشش سد 20 میلیون هزینه شده و این نشانه‌هایی از شکوفایی در کشاورزی این منطقه است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در این منطقه تصریح کرد: منطقه جوکار با دار بودن چنین ظرفیت‌های تنها مشکل آبرسانی را داشت که با تکمیل این سد این مشکل هم رفع خواهد شد.

گوهرگانی با اشاره به ظرفیت درختکاری در این منطقه افزود: با تکمیل سد دالان و کاشت درخت تمام ظرفیت‌های و استعداد‌های بالقوه در این منطقه به بالفعل تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/82009/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول