اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هشتمین روز از دهه فجر

83 پروژه عمرانی،‌ اقتصادی و خدماتی در اردبیل افتتاح شد

همزمان با هشتمین روز از ایام‌الله دهه فجر تعداد 83 پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری بیش از 111 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

83 پروژه عمرانی،‌ اقتصادی و خدماتی در اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم افتتاح این پروژه‌ها که عصر امروز در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد، طرح‌‌ها و پروژه‌های متعدد اعم از عمرانی، زیربنایی، خدماتی، حوزه شهری و تأمین زیرساخت‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

همزمان با هشتمین روز از ایام‌الله دهه فجر سومین کشتارگاه صنعتی استان اردبیل در خلخال به بهره‌برداری رسید که برای این پروژه 350 میلیون تومان هزینه شده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی از محل آورده خود یک میلیارد تومان نیز هزینه کرده است.

ظرفیت کشتارگاه صنعتی خلخال روزانه 250 رأس دام سبک و 25 رأس دام سنگین است.

در شهرستان بیله‌سوار نیز با صرف اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون تومان تکمیل و افتتاح راه ارتباطی 14 روستا به انجام رسید.

در این شهرستان همچنین گازرسانی به 17 روستا با 35 میلیارد ریال اعتبار انجام شد و کلنگ‌زنی و آغاز عملیات گازرسانی به هفت روستای بیله‌سوار نیز آغاز شد.

به میمنت ایام‌الله دهه فجر در شهرستان نمین آموزشگاه شهید خدایی عنبران با 830 میلیون تومان افتتاح شد که زیربنای این مدرسه سه هزار و 182 مترمربع است.

در شهر نمین ساختمان جدید بانک کشاورزی در دو طبقه با زیربنای 610 مترمربع احداث و یک واحد مرغداری تمام اتوماتیک نیز در عنبران افتتاح شد که این مرغداری قادر است 20 هزار قطعه در هر دوره تولید داشته باشد.

در شهرستان نمین همچنین جشن گازرسانی برگزار شد و مشترکان 300 خانواری روستاها در این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند که به گفته مسئولان در حال حاضر 99 درصد روستاهای نمین از این نعمت برخوردار هستند.

در گرامیداشت هشتمین روز از ایام‌الله دهه فجر که به نام «انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، استکبارستیزی و مقابله با افراطی‌گری و تروریسم» نامگذاری شده علاوه بر برگزاری یادواره‌های شهدا و جشن انقلاب در دانشگاه‌های اردبیل، مرکز سلامت روان و مهد قرآن، همایش معلمان و عوامل اجرایی مدارس شاهد، نشست بزرگ سیاسی، فرهنگی، مسابقه تیراندازی و همچنین جشنواره قصه‌های انقلاب و تجلیل از ایثارگران به همراه برنامه‌های فرهنگی،‌ هنری متعدد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در گرامیداشت دهه فجر همچنین شاهد برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه آزاد، مسابقه ورزشی ویژه بانوان در دانشگاه محقق اردبیلی، یادواره شهدا و عطرافشانی مزار آنها، جشن کاروان فرهنگ و امید در مشگین‌شهر، محفل انس با قرآن در اردبیل، مراسم شب شعر و خاطره‌گویی و همچنین برگزاری سرود هم‌سرایان فجر دانش‌آموزی و نشست هم‌اندیشی جوانان با موضوع رسانه، اینترنت و ماهواره برگزار شد.

انتهای پیام/62003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول