اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اثر برخورد سمند با پیکان

4 تن قربانی تصادف جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی شدند

مسئول روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: تصادفی در محور بستان‌آباد ـ تیکمه داش ساعاتی قبل 4 تن را به کام مرگ فرستاد. برد

4 تن قربانی تصادف جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی شدند

حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در این حادثه که در اثر برخورد پیکان و سمند به وجود آمد چهار نفر جان خود را از دست دادند.
وی مکان حادثه را بستان آباد ـ تیکمه داش اعلام کرد و افزود: با بررسی تکنسین‌های اورژانس 115، از فوت چهار تن خبر دادند که بر اثر شدت ضربه در دم فوت کرده بودند.

حسینقلی‌زاده از هموطنان خواست در حوادث رانندگی و به خصوص در جاده‌ها در اولین فرصت با اورژانس تماس گرفته و مکان دقیق حادثه را گزارش کنند.
حسینقلی‌زاده موضوع دیگر در حوادث را تجمع رهگذران عنوان کرد و تاکید کرد: هرگونه تجمع بی‌مورد در حوادث و سوانح کار امداد و نجات را با اختلال و سختی همراه می‌سازد؛ پس هموطنان بر این اصل که خلوت بودن مسیر می‌تواند در نجات مصدومان موثر باشد؛ توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد فکر می‌کنند استفاده از کمربند ممکن است آنها را در موقع تصادف یا آتش سوزی در اتومبیل، در داخل اتومبیل گرفتار کند؛ خاطر نشان کرد: با وجودی که این فکر غلط است، اما بعضا در میان برخی رانندگان به فرهنگ تبدیل شده است.
حسینقلی‌زاده گفت: احتمال پرتاب شدن به بیرون از اتومبیل در کسانی که کمربند ایمنی نبسته‌اند ده برابر است و احتمال مرگ یا جراحت بعد از تصادف در کسانی که از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند دو برابر است.

وی افزود: بیشتر کسانی که در حین تصادف کمربند نبسته‌اند و از ماشین به بیرون پرتاب شده‌اند می‌میرند و اکثر آنها از پنجره جلویی ماشین به بیرون پرتاب می‌شوند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه بعضی افراد فکر می‌کنند استفاده از کمربند ایمنی ممکن است آنها را مجروح کند، گفت: البته این امکان وجود دارد؛ ولی در اکثر موارد علت آن درست نبستن کمربند است و یا اینکه شدت تصادف به حدی زیاد بوده که اگر سرنشین اتومبیل کمربند نبسته بود آسیب به مراتب شدیدتری می‌دید یا حتی فوت می‌کرد.
انتهای پیام/60002/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول