اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه مطرح کرد

تقویت واحدهای تولیدی و کنترل تورم راهکار بهبود بازار کسب و کار

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دستگاه‌های دولتی با تقویت واحدهای تولیدی موجود و کنترل تورم می‌توانند بازار کار و سرمایه استان را بهبود بخشند.

تقویت واحدهای تولیدی و کنترل تورم راهکار بهبود بازار کسب و کار

سهراب دل‌انگیزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: افزوده شدن تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و افراد فارغ از خدمت سربازی به بازار کار موجب افزایش آمار مطلق بیکاران در استان کرمانشاه طی سال‌جاری شده است.

وی با تصریح اینکه مشکلات بازار کار و سرمایه در استان‌های مرزی مشهودتر است، یادآور شد: به‌دلیل درگیری عراقی‌ها با گروهک داعش ریسک سرمایه‌گذاری در استان‌هایی که دارای بازارچه مرزی هستند افزایش یافته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه رازی ادامه داد: این مسئله موجب شده سهم زیادی از صادرات با عراق از دست برود و در نتیجه میزان تولید در این استان‌ها کاهش یابد و بر نرخ بیکاری نیز تاثیرگذار باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم که تا پایان امسال بخشی از تحریم‌ها علیه ایران لغو شود و به افزایش سرمایه گذاری و میزان اشتغال منجر شود که این امر محقق نشد.

دل‌انگیزان با بیان اینکه دولت باید به فکر مهار تورم باشد، پیشنهاد داد که دولت به‌جای فروش ارز حاصل از نفت به بانک مرکزی باید این مقدار را به بانک‌های تجاری بفروشد.

وی به عوامل عدم اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران به دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و همین امر را علت عدم توانایی دولت در کنترل واقعی تورم دانست.

مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه همچنین توان کمتر دولت در مهار نرخ بیکاری در مقایسه با نرخ تورم را مورد توجه قرار داد.

دل‌انگیزان در مورد تسهیلات اشتغال‌زا در استان کرمانشاه نیز افزود: دستگاه‌های دولتی استان با استفاده از امکانات و قوانین خاص خود باید به‌جای سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی جدید، واحد‌های موجود را تقویت کنند.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی استان با منابع موجود و بهره‌برداری بیشتر از واحدهای موجود از طریق افزایش ظرفیت این واحدها، می‌توانند به بازار کار و سرمایه کمک کنند.

انتهای پیام/2700/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول