اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

نصب 170 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در لردگان

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: 170 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگل‌نشین شهرستان لردگان نصب شد.

نصب 170 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در لردگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید نظری، ظهر امروز، در نشست مخاطرات زیست محیطی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 170 دستگاه آبگرمکن خورشیدی، در مناطق جنگل‌نشین شهرستان لردگان، از توابع این استان نصب شد.

وی گفت: این طرح، در راستای حفاظت از جنگل‌های شهرستان لردگان، و به منظور جایگزینی سوخت فسیلی و تهیه آب گرم روستاییان، اجرایی شده و در هفته آینده، قابل بهره‌برداری و افتتاح است.

نظری یکی از عوامل تخریب جنگل‌ها در کشور و به ویژه در مناطق زاگرس‌نشین، مانند استان چهارمحال و بختیاری را، نبود سوخت در مناطق جنگل‌نشین اعلام و تأکید کرد: اکنون هر فرد روستائی در مناطق جنگل‌نشین، برای تأمین آب گرم ماهانه مورد نیاز خود، حداقل یک اصله درخت تنومند بلوط را قطع و نابود می‌کند.

این مسئول افزود: برای نصب هر دستگاه آبگرمکن خورشیدی در این مناطق روستایی، 15 میلیون ریال هزینه شده که تأمین اعتبار آن، با مشارکت مردم و اهالی این روستاها، صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری اجرای سلول‌های خورشیدی، در مناطق جنگل‌نشین را باعث اجرایی شدن ارزش‌های عدالت‌طلبانه نظام جمهوری اسلامی اعلام و تصریح کرد: عملی شدن این طرح مهم، امکان استفاده از تکنولوژی‌های نوین در روستاها، حفاظت از جنگل‌ها، محیط زیست و منابع طبیعی و ملی را به دنبال دارد.

وی حفظ جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و ملی و محیط زیست را از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان کشور و استان چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نیز، برای تسهیل در زندگی روستائیان و مناطق جنگل‌نشین، برنامه‌های علمی، پژوهشی و کارشناسی را در دستور کار خود قرار داده است.

نظری کمک به مناطق محروم، توسعه نیافته و مناطق جنگل‌نشین را جزو وظایف اصلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشوری و استانی اعلام و خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد استان چهارمحال و بختیاری در یک سال گذشته، برای توسعه متوازن، اجرای عدالت و رسیدن به پیشرفت‌های مطلوب و موفقیت‌آمیز در نقاط مختلف این استان، اعتبارات فراوانی را از ردیف‌های مختلف ملی و استانی، اختصاص داده‌اند.

وی حفظ جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و ملی و محیط زیست را یکی از مهمترین راه‌های ارتقای وضعیت سلامت در جامعه برشمرد و بیان داشت: علاوه بر این، برنامه‌ریزی برای توسعه این بخش، از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری به وجود جاذبه‌های بکر و زیبا در نقاط مختلف این استان اعلام و اضافه کرد: حفظ جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و ملی و محیط زیست، نقش مهم و تأثیرگذاری در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی عنوان داشت: با حفظ جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و ملی و محیط زیست و جذب گردشگران داخلی و خارجی در استان چهارمحال و بختیاری، به راحتی می‌توان زمینه محرومیت‌زدایی از نقاط توسعه نیافته، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت خانوارها، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، دستیابی به شاخص‌های توسعه‌ای و رسیدن سریع‌تر به توسعه همه جانبه و پیشرفت‌های مورد نظر مطلوب را، فراهم کرد.

نظری اظهار کرد: حفظ جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و ملی و محیط زیست، به منظور بهره‌مندی نسل‌های آینده از آن، به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت یازدهم، در راستای حفظ منافع ملی و مصالح ایران اسلامی، محسوب شده و برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای در این بخش، برنامه‌ریزی‌های علمی، کارشناسی و تحقیقاتی، از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، صورت گرفته است.

وی گفت: افزایش اختصاص اعتبارات ملی و تهیه بسته‌های علمی به منظور استفاده بهینه از جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و ملی و محیط زیست، نقش مؤثری در توسعه همه جانبه این بخش و حرکت در مسیر توسعه کشور، با رعایت مسایل زیست محیطی دارد.

انتهای پیام/68011/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول