اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف مستندسازی تاریخ دفاع مقدس

ستاد پیشینه رزم استان مرکزی تشکیل شد

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی از تشکیل ستاد پیشینه رزم استان با هدف مستندسازی تاریخ دفاع مقدس در استان خبر داد.

ستاد پیشینه رزم استان مرکزی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار محسن کریمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغازی است در بهره‌برداری فرهنگی و اجتماعی از اثرات و تغییراتی که به واسطه دفاع مقدس در جامعه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: گذشت زمان این تغییرات را دستخوش دگرگونی ماهوی خواهد کرد، چنانچه این آثار و واقعیت‌ها درست بیان نشود، در گذر زمان دچار دگرگونی‌های ناخوشایند خواهد شد که ممکن است آن رشادت‌ها و ایثارگری‌ها را زیر سؤال ببرد، از سویی در مقابله با تهاجمات گسترده فرهنگی در عصر حاضر و الگوسازی شایسته برای نسل‌های آتی این سرزمین با آمیختگی سراسر معنوی از خاطرات تلخ و شیرین و عبرت‌آموز نیاز است.

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه اسناد دوران دفاع مقدس باید برای استفاده، الگوسازی و جلوگیری از دخل و تصرف‌های آگاهانه یا ناآگاهانه حفظ و نگهداری شود، گفت: این آثار باید تا سالیان متمادی منشأ فرهنگ و جهاد، استقامت، ایثار و شهادت برای ملت ایران و تمامی آزادگان جهان و ملت‌های مستضعف جهان شود.

کریمی ادامه داد: ستاد پیشینه رزم استان با هدف جمع‌آوری، تحقیق، تحلیل، ارزیابی و ثبت و در نهایت مستند سازی تاریخ دفاع مقدس در استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: تدوین دایرةالمعارف نقش استان در دوران دفاع مقدس، تدوین نقش رزمندگان اعزامی از استان و عملکرد آنها در عملیات آفندی و پدافندی، جمع‌آوری دانش‌نامه‌های شهدا، ایجاد گنجینه اطلاعات جامع و مرکز اسناد دفاع مقدس به صورت مقابله با تحریف تاریخ از جمله مطالبی است که در این ستاد در حال جمع‌آوری و مستندسازی است.

کریمی فرآیند تدوین نقش استان در دوران دفاع مقدس را روشی کارشناسانه و متکی بر تحقیق میدانی که توسط کارگروه‌های متعددی انجام و تدوین و سپس انتشار خواهد یافت، دانست.

وی بهره‌مندی از رزمندگان دوران دفاع مقدس به ویژه افرادی که توانایی تحقیق و تالیف به منظور اجرایی شدن هدف یاد شده را داشته باشند و همچنین بهره‌گیری از شیوه‌های نو در بیان و تدوین علمی و استفاده از دستاوردهای جدید ثبت و ضبط اسناد را راهکار مناسبی برای اجرا دانست که هم‌اکنون در این ستاد در دست اقدام است.

رئیس ستاد پیشینه رزم استان مرکزی بیان داشت: مجموع این فعالیت‌ها توسط هفت کارگروه شامل کارگروه‌های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها، تبلیغات، هنری، تاریخ انقلاب اسلامی، آمار، اطلاعات و رایانه و کارگروه اقشار انجام می‌شود.

انتهای پیام/87002/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول